سلامت نیوز : با اینکه ماجرای استیضاح وزیر آموزش و پرورش برای چندین بار در ماه‌های گذشته و بویژه از زمانی‌که مجلس نهم روی کار آمد، مطرح می‌شود، اما هنوز مشخص نیست پیشنهاد‌کنندگان پرسش از حاجی‌بابایی، چه فکری در سر دارند، از یک سو بر استیضاح تاکید می‌کنند، امضا جمع می‌کنند و ... از سوی دیگر اما خبرها حکایت از پس گرفتن امضاها و قانع شدن برخی از آنها پس از صحبت با حاجی‌بابایی دارد. به هر حال با نزدیکتر شدن به پایان سال 91، به نظر می‌رسد، استیضاح وزیر همان اتفاقی است که هیچ‌گاه در مجلس نهم رخ نمی‌دهد. با این حال موسی الرضا ثروتی، نماینده مجلس که یکی از طراحان اصلی استیضاح حاجی بابایی است، از به جریان افتادن مجدد طرح پرسش از وزیر خبر می‌دهد. او در توضیح بیشتر به برخی اقدامات برای استیضاح نشدن وزیر دولت دهم، اشاره کرده و به مهر می‌گوید:« نایب رئیس مجلس از دریافت این طرح در جلسه علنی روز گذشته خودداری کرد و خواست به هیات رئیسه فرصتی داده شود تا مذاکراتی با وزیر درباره مفاد طرح صورت گیرد، با این حال اما استیضاح‌کنندگان طرح به استیضاح حاجی بابابی اصرار دارند.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ او با اشاره به تلاش عده‌ای از نمایندگان برای استیضاح حاج بابایی ادامه می‌دهد:« پس از وقفه ای که در پیگیری این طرح بوجود آمد مجددا کار جمع آوری امضا برای این طرح در جلسه امروز پیگیری شد و تعدادی از نمایندگان آن را امضا کردند. این طرح هم اکنون بیش از 30 امضا دارد.» وی تاکید می‌کند که این موضوع در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مطرح می‌شود. جذب 20 هزار معلم قرآن و نیروی خدماتی خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری و برنامه پنجم توسعه، بدون آگهی عمومی و امتحان هماهنگ، اجرای تغییر بنیادین نظام آموزشی قبل از تصویب زیرنظام های آموزشی از مواردی است که به عنوان محورهای استیضاح حاجی بابایی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی آورده شده است. اصرار بر پرسش از وزیر دولت دهم در شرایطی صورت می‌گیرد که پیش از این تعدادی از نمایندگان قصد داشتند تا از آموزش و پرورش پیرامون مدارس خارج از کشور تحقیق و تفحص کنند که با رای بیشتر نمایندگان این موضوع متنفی شد.

به نظر می‌رسد استیضاح حاجی‌بابایی نیز به همین سرنوشت دچار شود، چرا که با وجود تلاش برخی از نمایندگان، ظاهرا خبری از استیضاح در کمیسیون آموزش مجلس نیست و حتی به نظر می‌رسد تمایلی نیز به این اقدام از سوی اعضای این کمیسیون وجود ندارد، موضوعی که از سوی عطاء الله سلطانی یکی از اعضای این کمیسیون مطرح می‌شود.«پرسش از وزیر حتی در کمیسیون نیز مطرح نشده است. این موضوع هم اکنون از دستور کار اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خارج شده و من نیز از به جریان افتادن دوباره طرح استیضاح بی خبرم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha