سلامت نیوز : مصطفی قاسمی در گفت‌وگو با فارس افزود: این بیمار افغانی پسری 25 ساله با گروه خونی B+ است که دچار مرگ مغزی شده و  2 روز است که در بیمارستان مسیح دانشوری در بخش ICU بستری است.

وی ادامه داد: خانواده این بیمار بعد از گفت‌وگو با تیم پیوند اعضای بیمارستان مسیح دانشوری به اهدای تمام اعضای بدن فرزندشان رضایت دادند و بدون هیچ چشم‌داشتی می‌خواهند تمام اعضای فرزندشان را اهدا کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: این در حالی است که صدها بیمار دیالیزی،قلبی، کبدی و ... با پیوند این اعضا می‌توانند به زندگی برگردند و ماه‌ها در انتظار این اعضا نشسته‌اند.

قاسمی گفت: متأسفانه با بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم بیمار افغانی دیالیزی که به این گروه خونی بخورد پیدا نکرده‌ایم، بنابراین با توجه به وضعیت اورژانسی این بیمار مرگ مغزی از مسئولان تقاضا داریم اجازه پیوند اعضا را به بیماران ایرانی بدهند.

وی افزود: بیمار افغانی دیالیزی در کشور بسیار داریم اما آزمایشهای این بیماران باید قبلاً انجام شده و اجازه پیوند داشته باشند. همچنین بیماری که کاندیدای این گروه خونی باشد نیز یافت نشده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: متأسفانه به دلیل برخی بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های داخلی در وزارت بهداشت، امکان پیوند اعضای بدن اتباع خارجی با بیماران ایرانی وجود ندارد و این در حالی است که اگر کاری نشود تا ساعتی دیگر تمام این اعضا به زیر خاک می‌رود و ضربه بزرگی به بیماران که در فهرست انتظار هستند، وارد می‌شود.

قاسمی اظهار کرد: به دلیل آیین‌نامه‌های دست و پاگیر، هیچکس حاضر به تجدیدنظر در این مورد نیست. 

وی تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم سریعاً دست به کار شوند چرا که هزینه‌های میلیونی برای نگهداری این فرد در بخش ICU پرداخت می‌شود و قیمت یک عضو پیوندی بسیار بالاتر از این حرف‌ها است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی تصریح کرد: از سرپرست جدید وزارت بهداشت خواهان توجه ویژه به این موضوع هستیم و از خود باید پرسید آیا اعضای قابل پیوند فردی که خانواده‌اش حاضر به بخشش هستند باید زیر خاک رود در حالی که صدها بیمار به انتظار پیوند نشسته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha