سلامت نیوز : فرهنگ احمدی در حاشیه مراسم امضاء تفاهمنامه سازمان امداد و نجات هلال‌احمر و موسسه ژئوفیزیک تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه این مؤسسه چه پیش‌بینی‌هایی از زلزله احتمالی تهران دارد گفت: اکنون در کشور زیرساخت‌هایی فراهم شده تا کمتر از ۳ دقیقه اطلاعات مربوط به زلزله‌های بزرگ را بتوانیم در اختیار مردم قرار دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: از طرفی با مطالعاتی در مورد رانش زمین، اتساع گاز رادون و تغییرات میدان الکتریکی سعی می‌کنیم تا پیش‌بینی‌های لازم را در مورد وضعیت مناطق مختلف به ویژه تهران داشته باشیم.

به گفته احمدی در اکثر موارد زلزله‌ها به طور دقیق قابل پیش‌بینی نیستند و کمتر پیش می‌آید که گسلها از مدتی قبل فعال شده باشند. ولی در نهایت در مورد تهران هیچ گونه رفتار غیرعادی ندیده‌ایم.

رئیس موسسه ژئوفیزیک تأکید کرد: هم اکنون 12 ایستگاه لرزه‌نگاری وضعیت تهران را ثبت می‌کنند ولی باز این بدان معنا نیست که تهران تا آینده دور از خطر زمین‌لرزه مصون باشد.سالانه 10 هزار مورد زلزله در ایران به ثبت می‌رسد که بین 130 تا 160 مورد از آنها مربوط به زلزله‌های بالای 4 ریشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha