چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 64778

سلامت نیوز : یک چشم‌پزشک گفت: مواد موجود در گرد و غبارها، اغلب حساسیت‌زا هستند و با ورود به چشم،‌ موجب تحریک و عفونت یا حساسیت و آلرژی و قرمزی در ناحیه چشم می‌شوند.

دکتر غلامرضا خاتمی‌نیا در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: افرادی که زمینه خشکی چشم دارند بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند. این افراد به طور طبیعی اشک چشم کمی دارند و وقتی گرد و غبار وارد چشم آنها می‌شود به آسانی خارج نمی‌شود.

وی تصریح کرد: واقعا نمی‌دانیم در این گرد و غبارها چه موادی موجود است ولی اگر در آ‌ن میکروب و مواد عفونی هم باشد حتی احتمال زخم قرنیه هم وجود دارد.

این چشم‌پزشک گفت: بیشترین مشکلی که گرد و غبار ایجاد می‌کند ریزش اشک، خارش و سوزش چشم است.

وی افزود: بهترین راه برای پیشگیری از مشکلات چشمی هنگام گرد و غبار، خارج نشدن از منزل و استفاده از فیلترهای خاصی است تا ذرات گرد و غبار به هوای خانه وارد نشوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: اگر فرد به هر دلیلی از منزل خارج شود، راهی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به چشم نیست و با عینک یا دیگر پوشش‌ها نمی‌توان از آن جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: افرادی که به تازگی تحت عمل جراحی چشم قرار گرفته‌اند نسبت به دیگران استعداد بیشتری برای ابتلا به بیماری دارند و بهتر است هنگام وقوع گرد و غبار از منزل خارج نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha