چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 64781

سلامت نیوز : نتایج یک مطالعه جدید نشان داده مصرف نوشیدنی‌های رژیمی با بروز علائم افسردگی مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ گروهی از متخصصان علوم روانشناسی در آمریکا می‌گویند هر چند ممکن است این نوشیدنی‌ها طعم مطبوع و دلچسبی داشته باشند، اما آزمایشات تایید می‌کند افرادی که از نوشابه‌های رژیمی و آبمیوه‌های صنعتی استفاده می‌کنند، علائم افسردگی در آنها بیشتر مشاهده می‌شود.

متخصصان می‌گویند: البته این بررسی نشان نمی‌دهد که نوشابه‌های رژیمی باعث بروز افسردگی می‌شود، اما مشخص می‌کند که افسردگی معمولا در اشخاصی که از این نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنند، مشاهده می‌شود.

این متخصصان روی بیش از 263 هزار و 900 فرد بالغ آمریکایی 50 تا 71 ساله بررسی کردند. این داوطلبان به پرسشنامه‌هایی درباره مقدار مصرف این نوشابه‌ها بین سال‌های 1995 تا 1996 پاسخ دادند. حدود 10 سال بعد از همین شرکت‌کنندگان درخواست شد تا اگر از سال 2000 به بعد برای مشکل افسردگی به روانپزشک مراجعه کرده‌اند، این مطلب را نیز به اطلاع متخصصان در این مطالعه برسانند.

دکتر «هونگلی چن» از انستیتو ملی سلامت آمریکا که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته، اظهار داشت: مشاهدات ما نشان داد افرادی که روزانه بین چهار قوطی یا بیشتر از هر نوع نوشیدنی صنعتی استفاده می‌کردند، احتمال تشخیص علائم افسردگی در آنها 30 درصد بیشتر بود. همچنین خطر افسردگی بویژه در افرادی که از نوشابه‌های رژیمی مصرف کرده بودند به 31 درصد می‌رسید.

جزئیات این مطالعه در نشست سالانه آکادمی نورولوژی آمریکا در سان دی گو ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha