سلامت نیوز :  در یک هوای لطیف زمستانی همراه با مدیران ادارات و فرماندار شهرستان قلعه‌گنج به قصد بازدید و بررسی مشکلات روستاهای بخش مرکزی به شمزات‌هیت می‌رویم، روستایی که طراوت باغ‌های نخل و گندم‌زارهای آن نشاط را به نگاه مسئولان انداخت.

جاده آسفالته نشان می‌داد، خدمات دولت عدالت محور به این روستا رسیده و شامل حال مردم شده است، چه می‌شود کرد با بعضی از مشکلات که ریشه در نظام ستم‌شاهی و طاغوت داشته و بسیار باید کار کرد تا زنگار آنها زدوده شود.

* چهره روستا با ترکیب نو و ساختمان‌های محکم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ عمران مؤمنی بخشدار مرکزی قلعه‌گنج در جمع مردم روستا اظهار داشت: در نخستین سفری که در سال 84 به این روستا داشتم، مردم روستا از جاده خود گله داشتند و این مشکل حل شده است و برای تکمیل این نعمت و خدمات باید بر روی رودخانه پل و آب‌نما زده شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته بیشتر خانه‌های این روستا کپری و نامناسب بودند که به الطاف نظام مقدس جمهوری اسلامی مسکن روستایی ساخته شد و چهره روستا با ترکیب نو و ساختمان‌های محکم، زیبا و کامل شده است.

مؤمنی تصریح کرد: امروز این روستا از نظر افت ولتاژ برق مشکلی ندارد و قدردان این نعمات هستند و مشکل حاضر این روستا آب آشامیدنی سالم است که امید است به‌ زودی این نعمت هم بر کام مردم این روستا شیرینی کند.

وی به زمین رسی روستا اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح هادی مشکل رفت و آمد در داخل روستا در فصل زمستان و مواقع بارانی برطرف می‌شود.

*حل مشکل آب در انتظار اختصاص اعتبار

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی قلعه گنج نیز در این بازدید اظهار داشت: برای تأمین آب شرب این روستا از چاهی که در روستای دولاب حفر شده، خط انتقال طراحی شده است که با تخصیص اعتبار هر چه زودتر این مشکل آنها برطرف می‌شود.

حسین بهبودی رئیس بنیاد مسکن شهرستان قلعه گنج نیز گفت: تاکنون 100 واحد مسکن روستایی در این روستا ساخته و تحویل شده است و 17 نفر دیگر در مرحله ثبت نام قرار دارند، در اجرای طرح هادی اولویت‌بندی براساس جمعیت روستاهاست.

عباس مهدوی‌اصل رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  قلعه‌گنج نیز بیان داشت: با توجه به اینکه در این روستا منازل مددجویان هنوز تکمیل نشده است تا پایان دولت با ستاد ویژه‌ای که تشکیل شده، تحویل داده می‌شوند.

شهدادی رئیس اداره راه و شهرسازی قلعه‌گنج با بیان اینکه راه روستایی به‌ طول سه کیلومتر و با اعتبار بیش از 275 میلیون تومان ساخته و به بهره‌برداری رسیده است، افزود: برای تکمیل پل و آب‌نما این جاده درخواست اعتبار شده است و به زودی با تخصیص اعتبار کار احداث آن آغاز می‌شود.

مسلم سلطانی مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) قلعه‌گنج نیز در این بازدید گفت: روستای شمزان‌هیت یک روستای اشتغال‌محور معرفی و تسهیلات به شکل زنجیره‌ای پرداخت شده است اکنون نیز برای جوانان جویای کار طرح‌های اشتغالزایی اعطاء می‌شود.

وی افزود: افراد بدهکار به صندوق می‌توانند با پرداخت 60 درصد تسهیلات معوقه خود مابقی آن را قسط‌‌بندی و تسهیلات دریافت کنند.

*بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی تا پایان سال مالی

ایوب فلاحی سرپرست فرمانداری قلعه‌گنج اظهار داشت: دیدار مردم با مسئولان از نزدیک مزیت‌های فراوانی دارد و مردم مشکلات خود را بدون واسطه به گوش آنها می‌رسانند و مسئولان با دیدن مشکلات راحت‌تر تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی به بدهکاران تسهیلات بانکی گفت: مدیران بانک‌ها و صندوق مهر امام رضا (ع) مشتاقانه و با سعه‌صدر نسبت به تقسیط بدهی شما آماده همکاری هستند و شما هم باید راه را برای بقیه متقاضیان وام هموار کنید تا آن‌ها هم بتوانند، تسهیلات را به راحتی دریافت کنند.

فلاحی تصریح کرد: نگهداری از خدمات انجام شده بر مردم واجب است و باید قدردان و شکرگزار باشیم، ستاد توسعه کشاورزی برای روستاها طرح‌های پرورش دام و آبزیان را پیشنهاد می‌کند که مناسب‌ترین راه برای اشتغال پایدار است و باید از فرصت محدود نهایت استفاده را ببریم.

وی گفت: نبودن آب شیرین در محدوده روستا و خشک شدن چاه‌های آب متصل به روستا همه سبب شدند تا از طریق مجتمع آبرسانی پلی به چاه سنگی این روستا گنجانده شود که تا پایان سال مالی به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha