پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 64801
سلامت نیوز : علف چای گیاهی علفی و دائمی به ارتفاع تا یک متر، با بوی معطر و در زمان گل دهی بسیار زیبا است. در طب سنتی به عنوان ضد التهاب و ورم برونش‌ها و دستگاه تناسلی ادراری، درمان آسیب مجاری صفرا، التهاب مثانه، سرماخوردگی معمولی، ترش کردن، خونریزی، میگرن، سردرد، سیاتیک، زخم معده، ادرارآور، قاعده آور، ضد مالاریا، ضدشب ادراری استفاده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مردم سالاری ؛ به طور موضعی جهت بریدگی و سوختگی، درمان زخم‌ها، عفونت‌های میکروبی و ویروسی استفاده می‌شود.کارشناسان به کسانی که علف چای مصرف می‌کنند، توصیه‌هایی کرده‌اند که مبتنی بر گزارش‌هایی راجع به واکنش‌های متقابل گیاهان با داروهای متداول است و عبارتند از:

1- کسانی که علاوه بر گیاه علف چای، داروهایی مثل سیکلوسپورین، وارفارین، دیگوکسین، تئوفیلین و یا داروهای ضد تشنج مصرف می‌کنند، قبل از قطع مصرف علف چای حتما با پزشک خود مشورت کنند. قطع مصرف این گیاه نباید یکباره باشد چون ممکن است برای تنظیم دوز لازم باشد.

2- کسانی که علاوه بر علف چای، داروهای ضد ویروسی مصرف می‌کنند باید مصرف این گیاه را قطع، سپس با پزشک معالج خود مشورت کنند. در این مورد نیازی نیست قبل از قطع مصرف علف چای و یا فرآورده‌های حاوی آن، با پزشک خود مشورت کنید.

3- کسانی که علاوه بر علف چای، قرص‌های ضدبارداری خوراکی و یا داروهای ضد افسردگی و ضد میگرن مصرف می‌کنند باید از مصرف علف چای بپرهیزند. در این مورد هم مشورت با پزشک معالج ضروری نیست.

4- کسانی که علاوه بر علف چای، داروهای دیگری نیز مصرف می‌کنند باید قبل از تجویز و یا خرید سایر داروها حتما با پزشک یا داروساز خود مشورت کنند.

5- کسانی که قصد مصرف علف چای را دارند،‌توجه‌داشته باشند، چنانچه دارو مصرف می‌کنند نباید قبل از توصیه دکتر معالج یا داروساز اقدام به مصرف این گیاه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha