سلامت نیوز : یک متخصص چشم، استفاده از لنزهای زیبایی را که با قیمت های پایین و عمدتا در آرایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند را خطرناک عنوان کرد.

دکتر فریبا شیخی شوشتری در گفت و گو با ایسنا ، اظهار داشت: هر نوع لنزی که در داخل چشم گذاشته شود خواه طبی و یا زیبایی، یک جسم خارجی محسوب شده و همواره احتمال خطر و عوارض برای چشم وجود دارد.

به گفته این متخصص چشم، استفاده از لنزهایی که اندازه، جنس و اکسیژن رسانی آنها در حد استاندارد بوده و فرد نکات بهداشتی و مراقبتی از آنها را رعایت کرده تنها با تجویز پزشک میسر است و در این صورت می تواند تا حد بسیاری عوارض و مشکلات استفاده از لنز را کاهش دهد.

به گفته شیخی شوشتری اگر لنزهای زیبایی خوب نگهداری نشوند و نکات گفته شده در مورد آنها رعایت نگردد، می توانند موجب ایجاد عوارضی همچون خراش قرنیه، عفونت قرنیه، حساسیت به مواد نگهدارنده و حتی در مواردی آبسه قرنیه گردند.

وی با بیان اینکه رسوب و یا خراش لنز موجب ایجاد حساسیت در چشم می گردد، اظهار داشت: تشخیص رسوب و یا خراش در لنزهای رنگی به سبب رنگ آنها بسیار دشوار است و شاید پزشک در معاینه دیر متوجه آن شود.

این متخصص چشم استفاده از لنزهای زیبایی را که با قیمت های پایین و یا در آرایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند را خطرناک عنوان کرد و افزود: افرادی که تمایل به استفاده از لنزهای زیبایی دارند بهتر است این کار را زیر نظر یک چشم پزشک انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha