پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 64806

سلامت نیوز : یک متخصص پوست، مو و زیبایی معتقد است، اقدامات زیبایی باید در مراکز بهداشتی و توسط افراد متخصص صورت گیرد.

دکتر حسین کاووسی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با اشاره به تاثیر منفی انجام اقدامات زیبایی توسط افراد غیر متخصص، اظهار کرد: «تاتو» یکی از این اعمال است که اگرچه جنبه پزشکی ندارد، اما باید در شرایط بهداشتی و تحت کنترل انجام شود.

وی گفت: برای انجام «تاتو» در آرایشگاه‌ها، باید از مواد مرغوب و ابزار و وسایل استریل استفاده شود، در غیر این صورت ممکن است زمینه بروز عفونت و یا بیماری‌هایی نظیر هپاتیت را فراهم کند.

وی الکترولیز را از دیگر اقداماتی دانست که در آرایشگاه‌ها و توسط افراد غیر متخصص انجام می‌شود و خاطرنشان کرد: الکترولیز اگر با درجه مناسب انجام نشود موجب بروز سوختگی و یا ایجاد جوشگاه در پوست خواهد شد.

به گفته این پزشک متخصص، انجام الکترولیز نیازمند دقت و تجربه فراوان است.

کاووسی تصریح کرد: تزریق بوتاکس نیز گاها در آرایشگاه‌ها صورت می‌گیرد که شیوه غیر اصولی آن ممکن است عوارضی چون دفورمه شدن صورت و افتادگی پلک را به همراه داشته باشد.

استفاده از ماسک برای زیبایی پوست نیز از جمله دیگر اقداماتی است که باید توسط افراد متخصص صورت گیرد و این متخصص پوست، مو و زیبایی به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: برخی از ماسک‌ها حالت‌های حساسیتی برای پوست ایجاد می‌کنند.

کاووسی در پایان با تاکید بر اینکه اقدامات زیبایی باید در مراکز بهداشتی و توسط افراد متخصص صورت گیرد، افزود: برخی از این اقدامات اگر توسط افراد غیرمتخصص انجام شود، فقط هزینه اضافی را به مراجعه کننده تحمیل می‌کند و تاثیر چندانی بر پوست ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha