سلامت نیوز : یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از انجام یک شیوه نوین در درمان نارسایی دریچه میترال برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون امکان درمان این بیماری بدون نیاز به جراحی فراهم شده است.

دکترحسن آقاجانی با بیان این خبر در گفت وگو با خراسان، اظهار داشت: این شیوه نوین، روش «میتراکلیپ» نام دارد، این فوق تخصص قلب و عروق ادامه داد: در روش میتراکلیپ قفسه سینه بیمار باز نمی شود و درمان دریچه میترال از طریق ورید رانی انجام می شود. دکترآقاجانی ادامه داد: انجام روش «میتراکلیپ» مستلزم کار گروهی است و هم‌زمان فلوروسکوپی و اکوی مری نیز انجام می شود.

در این روش، متخصصان قلب و عروق از طریق وریدرانی، کاتتر را به سمت قلب بیمار هدایت می کند و با اکویی که همکاران انجام می دهند، زوایای دقیق قلب مشخص می شود. پس از ورود به دهلیز بیمار، در آن جا حفره ای ایجاد می شود زیرا دهلیز مکان مناسبی برای دسترسی به دریچه میترال است سپس وسیله ای با نام «میتراکلیپ» که حالتی شبیه گیره دارد، وارد دریچه می شود، در این مرحله با کار دقیق گروه پزشکی گیره بسته و بدین ترتیب، خونی که از بطن چپ وارد دهلیز می شود، محدود و شدت آن نیز کم می شود.

وی با بیان این که تا به حال ۵بیمار مبتلا به نارسایی دریچه میترال با این روش در کشور درمان شده اند، گفت: در این شیوه قفسه سینه بیمار باز نمی شود، بیمار زیر پمپ نمی رود و قلب نیز از حرکت نمی ایستد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha