سلامت نیوز :  برنامه جامع بازآموزی پزشکان عمومی و داروسازان 20 تا 22 دی ماه سال جاری در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر بابک حیدری دبیر اجرایی برنامه جامع باز آموزی پزشکان عمومی و داروسازان گفت: در این بازآموزی سعی کردیم مباحث را بیشتر در حوزه‌ای تنظیم کنیم که کاربردی و پزشکان در مطب‌ها و بیمارستانها با آن درگیر هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: بحث نسخه نویسی یکی از معضلات جامعه پزشکی ما است اینکه به چه نکاتی توجه کنند و بحث تداخلات دارویی که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر اجرایی این برنامه، تاکید کرد: یک فرهنگ اشتباهی که در بین مردم وجود دارد این است که گمان می‌کنند نسخه هایی بهتر است که داروهای گران قیمت و بیشتری در آن تجویز شده باشد در صورتی که پزشک باید با حداقل نیاز دارویی را نسخه کند تا عوارض کمتری برای بیمار داشته باشد.

حیدری در پایان نسخه نویسی، تجویز منطقی دارو، آشنایی با گیاهان دارویی و روشهای صحیح تجویز آنها، مقاومت های میکروبی، دارودرمانی ، دارودرمانی در اختلالات عفونی، دارودرمانی در بیماریهای قلبی عروقی و زنان و زایمان از محورهای مورد بحث در این باز آموزی برشمرد و افزود: در این بازآموزی نزدیک به 1200 داروساز و 500 پزشک عمومی شرکت دارند بطوریکه سمیناری یک روزه طی این سه روز برگزاری سمینار در 7 ساعت ارایه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha