طبق تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان كه در Archives Of Internal Medicine به چاپ رسیده است علی رغم باور عموم مردم مصرف ویتامین های C و E و نیز آنتی اكسیدان هایی مانند بتاكاروتین به عنوان داروی پیشگیری از بیماری های قلبی و تقویت قلب كاملا بی فایده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازپایگاه خبری روسیه توسط گروهی از دانشمندان در مدت 10 سال به سرپرستی مدرسه پزشكی هاروارد كه 800 زن با احتمال بالای پیشرفت بیماری های قلبی را مورد بررسی و آزمایش قرار دارند تحقیقات صورت گرفت برای گروه تحت آزمایش مجموعه از معالجات ویتامینی فراهم شد طبق انتظار دانشمندان این معالجات با ویتامین ها در جلوگیری از پیشرفت بیماری های قلبی باید موثر می بود اما چنین اتفاقی نیفتاد.
از سوی دیگر مشخص شده است كه در خطر پیشرفت بیماری ها رژیم غذایی، شیوه زندگی، عادات و هیجانات نقش بزرگی دارند جالب اینكه رژیم غذایی سالم سرشار از تمام آن ویتامین ها و آنتی اكسیدان هایی است كه در قرص ها بی فایده اند و با مصرف غذای سالم می توان به صورت بسیار جدی از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی پیشگیری كرد. نتیجه اینكه پول هایی كه برای ویتامین ها در  قرص ها صرف می شوند بسیار مفیدتر است كه برای غذای خوب، استراحت و ورزش كردن سرمایه گذاری شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha