پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 64821

عوامل متعددی از جمله تغییر سطح هورمونها ، رطوبت ، رژیم غذایی و لوازم آرایشی منجر به چرب شدن پوست ما می شوند.

چگونه از چرب شدن پوست جلوگیری کنیم؟
سلامت نیوز : فعالیت بیش از حد غدد سبابه در پوست و ترشح بیش از حد " سبوم " باعث چرب شدن پوست می شود . عوامل متعددی از جمله تغییر سطح هورمونها ، رطوبت ، رژیم غذایی و لوازم آرایشی منجر به چرب شدن پوست ما می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از البرز ؛ اگرچه پوست انسانها معمولا" در دوران بلوغ چرب می شود اما ممکن است این مشکل برای هر کسی در هرسنی پیش بیاید. با اینکه هیچ چیزی نمی تواند فرایند چرب شدن پوست را کاملا" متوقف کند اما چند راهکار و داروی خانگی برای کمتر شدن آن وجود دارد.

هر روز سه بار با صابون و آب گرم صورت خود را بشوئید.

بطور منظم ورزش کنید زیرا ورزش کردن گردش خون را افزایش می دهد و باعث تعریق و باز شدن منافذ پوست می شود. برخلاف باور بسیاری از مردم ، عرق کردن برای سلامت پوست بسیار مفید است و به جلوگیری از چرب شدن پوست و جوش زدن کمک می کند.

هر هفته چند بار از ماسک گل یا خاک رس استفاده کنید، معمولا" ماسکهای تیره تر جذب بالاتری دارند اما ماسک خاک رس سرخ کمتر تحریک کننده است و برای پوستهای حساس مناسب تر است.

اگر از قرصهای ضد بارداری استفاده می کنید ، قطع کردن و یا تعویض این قرصها ممکن است به جلوگیری از چرب شدن پوستتان کمک کند .هورمونها نقش بسیار زیادی در چرب شدن پوست ما ایفا می کنند و به همین دلیل است که در دوران بلوغ و دوران حاملگی ، معمولا" پوست چرب می شود و جوشها بیشتر می شوند.

از لایه برداری بیش از حد پوستتان پرهیز کنید.لایه برداری بیش از حد پوست اغلب باعث تشدید چربی پوست می شود.

برای کنترل چربی پوست ، از محصولات حاوی رتینول هم می توانید استفاده کنید اما توجه داشته باشید که از این محصولات نباید زیاد استفاده کنید زیرا ممکن است باعث تحریک شدن و قرمزی پوست شما و همچنین پوسته پوسته شدن آن شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha