اگر فشارخونتان پایین است باید بدانید اگر چه باید هرچه زودتر به دنبال درمان و ریشه‌یابی مشکل‌تان باشید اما بازهم خوش‌شانس‌تر از افرادی هستید که فشارخون بالایی دارند؛ چرا که فشارخون پایین به تنهایی عوارض کمتری نسبت به فشارخون بالا دارد.

مبتلایان به فشارخون پایین خوش‌شانس‌تر هستند
سلامت نیوز: هنگامی‌ که فشارخون فردی کمتر از محدوده طبیعی باشد (کمتر از 100 روی 60) به آن فشارخون پایین گفته می‌‌شود اما نکته مهم در اینجا این است که خیلی هم نمی‌‌توان مرزبندی قطعی برای این موضوع اعلام کرد چرا که محدوده طبیعی فشارخون از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است.

فشارخونتان بالاست، پایین است یا طبیعی؟ اگر فشارخون طبیعی دارید که به شما تبریک می‌گوییم و امیدواریم همیشه فشاری طبیعی و بی‌دردسر داشته باشید و اگر فشارخونتان بالاست باید خیلی سریع برای درمان و تغییر سبک زندگی‌تان اقدام کنید اما اگر فشارخونتان پایین است باید بدانید اگر چه باید هرچه زودتر به دنبال درمان و ریشه‌یابی مشکل‌تان باشید اما بازهم خوش‌شانس‌تر از افرادی هستید که فشارخون بالایی دارند؛ چرا که فشارخون پایین به تنهایی عوارض کمتری نسبت به فشارخون بالا دارد.

چرا فشار خون پایین است؟

هنگامی‌ که فشارخون فردی کمتر از محدوده طبیعی باشد (کمتر از 100 روی 60)  به آن فشارخون پایین گفته می‌‌شود اما نکته مهم در اینجا این است که خیلی هم نمی‌‌توان مرزبندی قطعی برای این موضوع اعلام کرد چرا که محدوده طبیعی فشارخون از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است و فشاری که برای یک نفر طبیعی محسوب می‌‌شود ممکن است برای دیگری فشارخون پایینی باشد.

 گاهی فشارخون فردی از نظر عددی پایین است اما فرد عوارض و نشانه‌های فشارخون پایین را ندارد؛ بنابراین جای نگرانی نیست و می‌‌توان گفت این فشارخون برای او طبیعی است. نشانه‌های پایین بودن فشارخون عبارتند از: سرگیجه، تاری دید، عدم‌تعادل، احساس سبکی سر، تپش قلب در هنگام بلند شدن از زمین، تعریق و پوست سرد.


ابتلا به فشارخون پایین گاهی به دنبال ایجاد برخی از نارسایی‌ها در قسمت‌های مختلف بدن اتفاق می‌ افتد؛ بنابراین اگر فشارتان پایین است و از عوارض آن (که به آنها اشاره شد) رنج می‌‌برید برای ریشه‌یابی مشکل و درمان به پزشک مراجعه کنید. نارسایی‌هایی که می‌‌توانند باعث ابتلای شما به فشارخون پایین شوند عبارتند از:
  نارسایی غدد از جمله غدد فوق‌کلیوی و غده تیروئید(کم‌کاری و پرکاری تیروئید)
  نارسایی‌های قلبی مانند نامنظمی‌ در ضربان قلب و بیماری‌های دریچه قلب
  عفونت گسترده در بدن
 
توجه: اگر برای فشارخون پایین‌تان هیچ بیماری و دلیل پزشکی پیدا نشد نگران نباشید چرا که برخی به طور سرشتی فشار پایینی دارند.

منبع: همشهری تندرستی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha