جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 64840
سلامت نیوز: شستن مکرر دست برای پیشگیری از انتقال میکروب‌ها در فصل زمستان ممکن است به خشک شدن بیش از حد و خارش پوست بینجامد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، نوشیدن قهوه نیز ممکن است باعث کم‌آبی بدن و تشدید خشکی پوست شوند. اما مراقبت مناسب از پوست و تامین رطوبت آن از خشکی و ترک خوردن پوست جلوگیری می‌کند.

با کاهش درجه حرارت هوا و به کار افتادن دستگاه‌های گرم‌کننده هوای درون خانه خشک می‌شود و پوست افراد نیز رطوبتش را به محیط پس می‌دهد.
آب همیشه حتی در سطح میکروسکوپی به سمت پایین دست حرکت می‌کند، و هنگامی رطوبت هوای درون خانه به علت فرآیند گرم کردن افت می‌کند، هوای خشک شده عملا آب پوست را می‌بلعد.

رعایت این نکات به شما کمک می‌کند تا در ماه‌های زمستان رطوبت پوست‌تان را حفظ کنید:


از دستگاه مرطوب‌کننده هوا (بخور سرد) استفاده کنید: شب‌ها دستگاه را به برق بزنید و به کار بیندازید تا از کاهش رطوبت هوای داخل خانه جلوگیری شود. برای دستیابی به بهترین نتیجه می‌توانید به جای آب شیر از آب مقطر استفاه کند. مرطوب کردن هوای داخل خانه مانع از روند کم‌آب شدن پوست می‌شود و به خصوص برای بیماران دچار درماتیت (التهاب خارش‌دار پوست) مفید است.

از اسپری‌های یا محلول‌های نمکی استفاده کنید: این اسپری‌ها یا محلول‌ها می‌توانند دهان، چشم‌ها و مجاری بینی را به خصوص در هنگام مسافرت مرطوب نگهدارند. هنگامی که این سطوح مخاطی بیش از حد خشک شوند، ممکن است دچار خارش شوند و توانایی‌شان برای محافظت در برابر عفونت‌های ویروسی مثل آنفلوانزا کاهش پیدا می‌کند.

از پاک‌کننده‌های قوی پرهیز کنید: برخی از مواد پاک‌کننده پوست را تحریک می‌کنند و ممکن است به اگزمای دست، یک عارضه درازمدت پوستی، درماتیت و خشکی پوست منجر شوند. به جای این مواد پاک‌کننده از پاک‌کننده‌های ملایم که پوست را تحریک نمی‌کنند، استفاده کنید تا از پوست‌تان محافظت شود. همچنین مهم است که فراورده پوستی ر انتخاب کنید که برای نوع پوست شما مناسب باشد. هر چه میزان آب یک کرم مرطوب‌کننده کمتر باشد، دوام آن بیشتر خواهد بود. در صورتی که در انتخاب نوع مرطوب‌کننده تردید داشتید، کاربرد لایه ضخیم‌تری از آن اغلب بهتر است.

آب بنوشید: نوشیدن قهوه کافئین‌دار ممکن است به کم‌آبی بدن و خشکی پوست منتهی شود. به ازای هر فنجان قهوه یک لیوان آب بنوشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha