جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 64844

برای گرم کردن هرنوع ماده غذایی از نان و برنج گرفته تا گوشت‌ها و خورش‌ها باید حتما از ظرف‌های مخصوص مایکروفر یا ظرف‌های شیشه‌ای نشکن استفاده کرد زیرا ظرف‌های پلاستیکی معمولی در اثر حرارت مایکروفر دچار تغییر حالت می‌شوند.

بهترین ظرف برای گرم کردن نان چیست؟
سلامت نیوز:  برای گرم کردن هرنوع ماده غذایی از نان و برنج گرفته تا گوشت‌ها و خورش‌ها باید حتما از ظرف‌های مخصوص مایکروفر یا ظرف‌های شیشه‌ای نشکن استفاده کرد زیرا ظرف‌های پلاستیکی معمولی در اثر حرارت مایکروفر دچار تغییر حالت می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه سلامت، به‌ طور کلی برای گرم کردن هرنوع ماده غذایی از نان و برنج گرفته تا گوشت‌ها و خورش‌ها باید حتما از ظرف‌های مخصوص مایکروفر یا ظرف‌های شیشه‌ای نشکن استفاده کرد زیرا ظرف‌های پلاستیکی معمولی در اثر حرارت مایکروفر دچار تغییر حالت می‌شوند.

همین ظرف‌هایی که ما به آنها ظروف پلیمری می‌گوییم، در بهترین حالت می‌توانند دمایی نزدیک به 70 درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند. ظرف‌های پلیمری از فوم تهیه شده‌اند و همان ظرف‌هایی هستند برای غذاهای نذری استفاده می‌شوند. البته پلیمرهای معمولی‌تر مانند ظرف‌های پلاستیکی‌ای، حداکثر 40 درجه سانتی‌گراد دما را تحمل می‌کنند.

با گرم کردن نان و سایر مواد غذایی در ظرف‌های پلاستیکی یا حتی کیسه فریزر در مایکروفر، حرارتی بیش از حد تحمل این پلاستیک‌ها به آنها وارد می‌شود و این افزایش حرارت می‌تواند باعث آزاد شدن ترکیب‌های منومری سرطان‌زا در ظرف‌های پلاستیکی و انتقال این ترکیب‌ها به موادغذایی و در نهایت بدن ما بشود.

بد نیست این را هم بدانید كه هرچه غذا چرب‌تر باشد، امکان آزاد شدن ترکیب‌های منومری و انتقال آنها به غذا بیشتر می‌شود. بر اساس نتایج تحقیقات، نفوذ منومر به مواد غذایی و بدن در کوتاه‌مدت می‌تواند باعث ابتلا به افسردگی و در بلندمدت منجر به سرطان شود. به همین دلیل تاکید ما بر استفاده از ظرف‌های مخصوص مایکروفر برای گرم کردن غذاهاست كه معمولا روی آنها عبارت « Microwave safe » یا روی بسته‌بندی آنها عبارت « مناسب برای مایکروفر یا غذاهای گرم » وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha