مصرف خود سرانه کپسول های لاغری، قرص های چربی سوز و سایر محصولاتی که مدعی هستند وزن را کاهش می دهند مدتی است در میان کسانی که سعی دارند به کاهش وزن برسند رایج شده است این در حالی است که مردم از عواقب و عوارض این محصولات آگاه نیستند.

سلامت نیوز: دارو های چربی سوز صرفاً جنبه تبلیغاتی دارند و اثر بخشی این دارو ها تاکنون به اثبات نرسیده است.

دکتر نیستانی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: زندگی ماشینی ، کم تحرکی، زیاد خوردن، ورزش نکردن همگی از عواملی هستند که عده ای را با معضل چاقی مواجه کردند.

وی افزود: مصرف خود سرانه کپسول های لاغری، قرص های چربی سوز و سایر محصولاتی که مدعی هستند وزن را کاهش می دهند مدتی است در میان کسانی که سعی دارند به کاهش وزن برسند رایج شده است این در حالی است که مردم از عواقب و عوارض این محصولات آگاه نیستند.

نیستانی ادامه داد: مردم باید بسیار مراقبت باشند چرا که این دارو ها جنبه ی تجاری دارند و تاکنون هیچ گونه سند علمی که اثر بخشی این دارو ها را اثبات کند کشف نشده است.

وی در مورد دارو های ضد اشتها و چربی سوز گیاهی خاطر نشان کرد: صرف این که بگویی این دارو ها گیاهی و بی خطر هستند به هیچ عنوان درست نیست چرا که این داروها هم می توانند موجب عوارضی از قبیل افزایش فشار خون، ریزش مو، تپش قلب، حساسیت پوستی  شوند.

وی در خاتمه گفت: چاقی ممکن است علل متفاوتی داشته باشد بنابراین با مراجعه به متخصص تغذیه و استفاده از رژیم مناسب و ورزش کردن می توانیم به وزن دلخواه دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha