سلامت نیوز: تحقیقات علمی جدید حاکی است که مصرف غذاهای فیبردار بهبود بیماران مبتلا به سرطان پروستات را تسریع می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محققان مرکز تحقیقات سرطان در دانشگاه کلورادوی آمریکا به اطلاعات جدید و جالب توجهی درباره بیماری سرطان پروستات دست یافتند که یکی از خطرناکترین بیماریهای توموری و کشنده‌ترین آنها به شمار می‌رود.

این تحقیقات حاکی است: مواد غذایی حاوی فیبر طبیعی برای افراد مبتلا به سرطان پروستات – اگر این بیماری در مراحل اولیه آن تشخیص داده شود- بسیار مفید است زیرا دریافته شده است که غذاها از شدت گسترش بیماری کم می‌کند، پیشرفت آن را به تأخیر می‌اندازد و بهبودی بیمار را تسریع می‌کند.

این تحقیقات حاکی است: فیبر طبیعی موجود در سبزیها و میوه‌ها حاوی ماده inositol hexaphosphate است که به خواص ضد تومور شهرت دارد. این ماده سطح پروتئین "GLUT-4" را که به تومورهای سرطانی گلوکز می‌رساند کاهش می‌دهد و در نهایت این امر به کوچک شدن حجم تومور منجر می‌شود و فرصت بهبود از این بیماری خطرناک را افزایش می‌دهد.

به گزارش نشریه "Cancer Prevention Research shows "، میوه‌ها و سبزیها به طور کلی از بارزترین مواد غذایی حاوی فیبر هستند و همچنین در مواد غذایی نظیر گندم، برنج، جو، سبزیهای خشک، پودر کاکائو، کنجد، کتان، آفتابگردان، آجیل به خصوص بادام، فندق و گردو به میزان زیادی یافت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha