شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 64880
سلامت نیوز :  محسن رضایی در گفت‌وگو با فارس درباره عزل وزیر بهداشت افزود: کارهای عجولانه هیچ ضرورتی ندارد و دولت باید هر چه بیشتر خونسردی خود را در ماه‌های پایانی حفظ کند.

وی افزود: به آقایان در مجلس، دولت و قوه قضائیه توصیه می‌کنم خونسردی خود را در 8 ماهه باقیمانده از کار دولت حفظ کنند و دست به کارهای شتابزده نزنند.

رضایی تأکید کرد: اصولاً در کشور ما به مسائلی که به زندگی مردم مربوط می‌شود توجه نمی‌شود یعنی جان مردم، مال مردم و آبروی مردم اهمیت لازم را ندارد.

رضایی گفت: به عنوان مثال سالانه 20 هزار کشته در تصادفات جاده‌ای و 200 هزار نفر زخمی در همین زمینه ثبت می‌شود که اگر یک اولویت جدی به زندگی مردم بدهیم حتماً سرمایه‌گذاری جدی‌تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: از جمله مهمترین مسائل مربوط به زندگی مردم، موضوع سلامت است که اگر ما توجه به زندگی را افزایش دهیم حتماً در بودجه‌های سالانه درصد بیشتری را به حوزه سلامت اختصاص می‌دهیم.

وی گفت: در سیاست‌های کلانی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند و در برنامه پنجم تأکید شده است که به جایی برسیم که 70 درصد هزینه‌های سلامت را دولت و 30 درصد آن را مردم بدهند، متأسفانه هم اکنون کاملاً برعکس شده است.

رضایی گفت: این امر به توجه دولتمردان بر می‌گردد که باید بیشتر شده و سیاست‌های کلانی که به آنها ابلاغ می‌شود را اجرایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha