گفت: لازم است مردم غذاهای بومی و سنتی دارای ارزش تغذیه‌ای را بشناسند و به این ترتیب بتوانیم به جای مصرف بی رویه فست فودها و غذاهای آماده، غذاهای بومی و سنتی را ترویج کرده و زنده نگه داریم.

لزوم آشنایی مردم با غذاهای سنتی دارای ارزش تغذیه‌ای
سلامت نیوز : رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر لزوم آشنایی مردم با غذاهای بومی و سنتی دارای ارزش تغذیه‌ای تاکید کرد.

دکتر زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: لازم است مردم غذاهای بومی و سنتی دارای ارزش تغذیه‌ای را بشناسند و به این ترتیب بتوانیم به جای مصرف بی رویه فست فودها و غذاهای آماده، غذاهای بومی و سنتی را ترویج کرده و زنده نگه داریم.

وی گفت: از آنجا که مصرف زیاد فست فودها و غذاهای آماده سلامت فرد را با خطر مواجه می‌کند لازم است مردم به مصرف غذاهای سنتی در رژیم غذایی خود تشویق شوند.

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد: غذاهای سنتی به شرط طبخ صحیح از ارزش غذایی بالایی برخوردارند و می‌توانند الگوی غذایی سالم و دارای ارزش غذایی باشند.

وی با اشاره به بسیج آموزش همگانی تغذیه که از 9 تا 15 دی ماه برگزار شد، گفت: با توجه به نام گذاری امسال به نام "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، آشنایی با غذاهای بومی و سنتی دارای ارزش تغذیه‌ای به عنوان یکی از محورهای گفت‌وگو در بسیج آموزش همگانی تغذیه در نظر گرفته شده بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha