استفاده از دم کرده ترکیب زیره و انیسون به دلیل داشتن اثرات ضد اسپاسم در کاهش دردهای رحمی موثر است.

دم نوش «زیره» و «انیسون» در کاهش دردهای قاعدگی موثر است

سلامت نیوز : یک متخصص طب سنتی ایران با اشاره به ممنوعیت تماس با آب و هوای سرد، نشستن در مکانهای بسیار سرد یا بسیار گرم در دوران قاعدگی، گفت: استفاده از دم کرده ترکیب زیره و انیسون به دلیل داشتن اثرات ضد اسپاسم در کاهش دردهای رحمی موثر است.

دکتر نرجس گرجی در گفت وگو با ایسنا ، اظهار داشت: دیسمنوره دردناک یکی از اختلالات رایج در زمان قاعدگی است که بیشتر در دختران جوان دیده می شود و بسیاری زنان با وجود طبیعی بودن نتایج تمام بررسی‌های کلینیکی و پاراکلینیکی از دردهای آغازین این دوره رنج می برند، در برخی افراد نیز عامل ایجاد کننده این دردها وجود بیماری‌های زمینه‌ای مانند کیست‌های تخمدان است.

وی افزود: معمولا برای کنترل درد عادت ماهانه، درمان بیماری زمینه‌ای در زنان مبتلا به مشکلات رحمی و استفاده از مسکن‌ها هم چون دیکلوفناک یا ترکیبات کاهنده اسپاسم مانند هیوسین پیشنهاد می‌شود. باید توجه داشت استفاده از این ترکیبات موجب کاهش میزان خونریزی نیز خواهد شد.

دکتر گرجی با اشاره به اهمیت رحم به عنوان یکی از اعضای مهم بدن در حفظ سلامت فردی از دیدگاه طب سنتی ایران، اظهار داشت: بدن افراد در طول دوران قاعدگی، به واسطه دفع خون پاکسازی می‌شود. چنانچه این روش طبیعی پاکسازی به دلایلی هم چون تغییرات غیرطبیعی خون، تغییر مزاج، مشکل در عملکرد رحم و تخمدان یا مصرف دارو، به درستی عمل نکند موجب بروز انواع بیماری در کل بدن خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم استراحت کافی و تغذیه مناسب هم چون مصرف بادام، کباب، آب سیب و هویج در طی دوران قاعدگی به زنان توصیه کرد: از تماس با آب و هوای سرد و نشستن در مکان‌های بسیار سرد یا بسیار گرم در این دوره پرهیز نمایند. همچنین مصرف دم کرده ترکیبات زیره و انیسون به دلیل داشتن اثرات ضد اسپاسم، کاهنده درد رحم و طبیعت گرم و خشک در کاهش علائم قاعدگی کمک کننده خواهد بود.

این دستیار طب سنتی ایران افزود: چنانچه افراد پیش از شروع خونریزی احساس درد کنند، می توانند 3 قاشق غذاخوری زرشک پلویی را در یک لیوان آب، به مدت یک دقیقه جوشانده و محلول صاف شده آن را پس از 10 دقیقه دم کردن، میل کنند نوشیدن این ترکیب تا دو نوبت به فاصله 10 ساعت قابل تمدید است.

وی اضافه کرد: برای افرادی که خونریزی به شکل لکه بینی دارند، دم کرده گل گاوزبان دم نوشی مناسب جهت کاهش درد دیسمنوره آنها محسوب می شود، بطوری که می توانند 10گرم گل گاوزبان را به همراه 1عدد لیمو عمانی و 2 لیوان آب بجوشانند تا زمانی که تنها 1 لیوان از محلول بماند و پس از صاف کردن مصرف کنند.

وی همچنین ماساژ زیر ناف با روغن زنجبیل را در اوقاتی که خونریزی طبیعی وهمراه با درد است، در کاهش علائم قاعدگی مؤثر دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha