بازار ایران در زمینه گیاهان دارویی بسیار پر رونق است و ایران کشوری مرجع در تولید گیاهان دارویی ارگانیک به شمار می‌رود

ایران، در تولید گیاهان دارویی ارگانیک مرجع است
سلامت نیوز : رییس انجمن گیاهان دارویی گفت: بازار ایران در زمینه گیاهان دارویی بسیار پر رونق است و ایران کشوری مرجع در تولید گیاهان دارویی ارگانیک به شمار می‌رود

محمد باقر رضایی ادامه داد: امروزه به دلیل تخریب منابع طبیعی و محیط زیست، زیستگاه طبیعی گیاهان دارویی کاهش یافته که دلیلی برای از رونق افتادن بازار جهانی ایران در زمینه گیاهان دارویی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ؛ وی اظهارداشت: باید به تولید محصولات ارگانیک در کشور توجه بیشتری شود تا بتوانیم دوباره به جایگاه خود در بازار جهانی دست یابیم.

رییس انجمن گیاهان دارویی ایران همچنین گفت: ایران در زمینه گیاهان دارویی و تولید داروهای گیاهی با کشورهای هند، ترکیه، ژاپن و گرجستان تفاهم نامه‌های همکاری امضا کرده و در نظردارد با کشورهای مالزی و پاکستان نیز دراین زمینه ارتباط برقرار کند.

وی افزود: ایران در زمینه تولید و مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی دارای قدمت تاریخی است و از این رو کشورهای زیادی به برقراری ارتباط با ایران تمایل دارند.

رضایی اظهار داشت: استقبال مردم جهان از گیاهان دارویی افزایش یافته و از آنجا که ایران دراین زمینه یک کشور مرجع است و دارای علمی غنی در زمینه تولید گیاهان دارویی است، انجمن گیاهان دارویی در نظر دارد روابط بین المللی خود را با کشورهای مختلف ارتقا دهد.

وی ادامه داد: انجمن گیاهان دارویی در بحث امور بین المللی تلاش کرده تا رابطه بین مجموعه‌های علمی و صنعتی را گسترش دهد و در حال حاضر با چهار کشور بحث‌های اولیه را آغاز کرده است که علاوه بر انجام فعالیت‌های مشترک علمی-تحقیقاتی، برگزاری همایش‌های دوجانبه هم در این همکاری‌ها گنجانده شده است.

رییس انجمن گیاهان دارویی اضافه کرد: در نظر داریم تا با کشورهای مالزی و پاکستان که در زمینه طب سنتی پیشرو هستند نیز ارتباط تنگاتنگی برقرار کنیم.وی تاکید کرد: در زمینه تولید گیاهان دارویی سرعت کشورهای دیگر بسیار زیاد است بنابراین اگر برنامه ریزی اصولی و اجرایی نداشته باشیم بدون شک از دنیا عقب خواهیم ماند.

رضایی گفت: برخی کشورهای اروپایی، امریکا و چین در این زمینه خوب عمل کرده‌اند و هند نیزچون از قدیم طب سنتی داشته با توان خوبی کار می‌کند.وی در پایان این مصاحبه اظهار داشت :برخی محصولات و داروهای گیاهی در گذشته از ایران به کشورهای دیگر از جمله هند صادر می‌شد و متاسفانه امروزه ما وارد کننده همان محصولات هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha