شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۸
کد خبر: 64900

دلیل عدم تمایل کودکان به ورزش اغلب انتخاب ورزش نامناسب توسط والدین است، بگذارید خود او پس از امتحان کردن چند ورزش یکی را انتخاب کند.

دلیل عدم تمایل کودکان به ورزش
سلامت نیوز : مریم مروی، کارشناس ارشد فیزیوتراپی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: شرکت کودکان در بازیهای گروهی به افزایش اعتماد به نفس ، تقویت روحیه همکاری و سلامت عمومی آنها منجر می شود ولی برخی کودکان به ورزش و تحرک جسمی علاقه کمی دارند.

وی افزود: بهترین راه حل برای این مسئله این است که والدین علت علاقمند نبودن کودک خود را دریابند. باید در مرحله اول با او صحبت نموده و به فهماند که راه حلی برای این مشکل وجود دارد. بسیاری از بازی ها و ورزشها برای کودکان پیش دبستان مناسب سن آنها نیست، به دلیل اینکه اغلب آنها از نظر توانایی فیزیکی، دامنه تمرکز و توان یادگیری قوانین بازی رشد کافی نکرده اند. به این ترتیب به دلیل ناکام ماندن در انجام بازی صحیح از سوی همسالان طرد و از فعالیت جسمی متنفر می شوند.

مروی تصریح کرد: به کودک باید فهماند که نمی خواهید او ورزشکار حرفه ای شود بلکه هدف سرگرم شدن و حفظ سلامتی است. دلیل عدم تمایل کودکان اغلب انتخاب ورزش نامناسب توسط والدین است. به او اصرار نکینید که به شنا، دو و یا دوچرخه سواری ادامه دهد. بگذاریند خود او پس از امتحان کردن چند ورزش یکی را انتخاب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha