یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
سلامت نیوز : تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بین ابتلا به بیماری صرع و میگرن ارتباط وجود دارد.محققان دانشگاه کلمبیا در تحقیقات خود 500 خانواده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که دو یا چند نفر از افراد بسیار نزدیک آنها مبتلا به صرع بودند.این تحقیقات نشان داد: پیشینه خانوادگی ابتلا به حملات صرع، ممکن است خطر ابتلا به میگرن را افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ صرع‌ عبارت‌ است‌ از یک‌ نوع‌ اختلال‌ در کار مغز که‌ مشخصه‌ آن‌ شامل حملات‌ صرعی‌ ناگهانی‌ و تکرارشونده‌، حملاتی‌ کوتاه‌مدت‌ از رفتار غیرطبیعی‌ و نامناسب‌، تغییر در وضعیت‌ هوشیاری یا حرکات‌ غیرطبیعی است. صرع‌‌ گاهی‌ تشنج‌ نیز خوانده‌ می‌شود.

تحقیقات در گذشته نشان داده بود مبتلایان به صرع عملاً بیشتر در معرض ابتلا به دردهای میگرنی نسبت به عموم مردم قرار دارند اما روشن نبود که علتی ژنتیکی دارد.

محققان در این تحقیقات جدید دریافتند: افرادی که ۳یا چند نفر از نزدیکان آنها مبتلا به صرع هستند، در مقایسه با افرادی که تعداد افراد مبتلا به صرع درخانواده های آنها پایین است ۲ برابر بیشتر در معرض ابتلا به میگرن هستند.

خانم ملودی وایناور محقق مسئول این تحقیقات تصریح کرد: تحقیقات ما از ارتباط ژنتیکی قوی بین صرع و میگرن خبر می‌دهد زیرا میانگین ابتلا به میگرن در بین افرادی که بستگان نزدیک آنها مبتلا به صرع هستند، افزایش می‌یابد.

میگرن عبارت است از اختلال یا سردردی که معمولاً تکرار می‌شود و با تغییرات موقتی قطر رگهای خونی در سر، صورت می‌گیرد.

میگرن یکی از گونه‌های سردرد است. بیشتر کسانی که به میگرن دچار هستند، دچار حمله‌‌های پی در پی سردرد برای مدت چندین سال هستند. سردرد میگرن بیشتر به گونه تپش ‌دار بوده که بیشتر با تهوع و نارسایی بینایی نیز همراه است.

اگر چه بیشتر موارد میگرن می‌ تواند شدید باشد ولی هر سردرد شدیدی میگرن نیست و گاهی سردرد میگرن به گونه یک درد خفیف خود را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha