سلامت نیوز : بابک دین‌پرست افزود: در سال 91 بیشترین سهم برای برگزاری این دوره‌‌ها به سازمان بهزیستی برای 9 هزار نفر و سازمان زندان‌ها برای هفت هزار نفر اختصاص دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: به موجب بند 3 تصویب نامه هیئت وزیران در مرداد سال 1390 که به پیشنهاد وزیر کشور و دبیرکل ستاد و با حمایت ویژه ریاست جمهوری و رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر از تصویب هیئت وزیران گذشت، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور موظف شد، سالانه 25 هزار نفر از معتادان بهبودیافته معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و سازمان زندان‌ها کشور را تحت پوشش دوره‌های آموزش فنی و حرفه ای خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: در اجرای تصویب‌نامه فوق، در 12 استان کشور از جمله ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران و مرکزی و طی شش ماهه اول سالجاری، مجموعا 5 هزار و 841 نفر بهبودیافته موفق به طی دوره‌های آموزشی شدند که بیشترین افراد آموزش‌دیده به ترتیب مربوط به سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی با فراوانی 5 هزار و 287 نفر، سازمان بهزیستی با 386 نفر، سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر با تعداد 144 نفر و دانشگاه علوم پزشکی با 24 نفر بوده است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به توزیع استانی این دوره‌ها گفت: استان‌های خراسان رضوی با 2 هزار و 17 نفر، فارس با 667 نفر، مرکزی با 623 نفر، سمنان با 474 نفر، خوزستان با 408 نفر، مازندران با 394 نفر، گلستان با 388 نفر، کرمانشاه با 365 نفر و کهکیلویه و بویر احمد با 212 نفر به ترتیب از جمله‌های استان‌هایی به شمار می‌روند که دارای بیشترین تعداد بهبودیافتگان موفق به گذراندن دوره‌های آموزشی مختلف فنی و حرفه‌ای بودند.

دین‌پرست افزود: براساس جدول توزیع دوره‌های آموزشی معتادان بهبودیافته در سال 1391، سهمیه سازمان زندان‌ها به تعداد هفت هزار نفر، دانشگاه‌های علوم پزشکی 5 هزار نفر، سازمان بهزیستی 9 هزار نفر و سمن‌های مرتبط 4 هزار نفر اعلام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که گزارش کامل اقدامات انجام شده در سطح استان‌های سراسر کشور، در آینده‌ای نزدیک گردآوری و به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha