یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 64945

با اتفاقات خوشی كه بعد از بركناری خانم وزیر در حال رخ دادن است، به خودمان این اجازه را دادیم كه با جسارت تمام آرزو كنیم «كاش خانم وزیر زودتر از اینها رفته بود!»

كاش «خانم وزیر» زودتر می‌رفت!
سلامت نیوز : چرا؟ چرایی‌اش را باید از كس دیگری پرسید! اما دو اتفاق خوش را اینجا نقل می‌كنم و به گمانم، شما هم بعد از خواندن آن، با ما هم عقیده بشوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جوان آنلاین ؛ یك: تا وقتی خانم وزیر بود، هر چند روز یكبار، مدیران وزارت بهداشت از توقف داروها پشت دروازه‌های گمرك انتقاد می‌كردند و خواستار ترخیص داروها و تخصیص اعتبار لازم برای این كار بودند. بیماران نیازمند به این داروها هم بال بال می‌زدند و عذاب می‌كشیدند و دست به دعا برداشته بودند! اما چند روز بعد از رفتن خانم وزیر، محمد عبده‌زاده، مدیركل دفتر ارزیابی و نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو اعلام كرد: «با تمهیداتی كه دولت اندیشیده است در حال حاضر هیچ مشكلی با بحث ترخیص دارو از گمركات نداریم و این داروها كه داروهای بیماران خاص نیز جزو آن است به طور مرتب و روزانه در حال ترخیص هستند. ارتباط سازمان غذا و دارو با گمرك در خصوص ترخیص این داروها به گونه‌ای است كه اگر دارویی را لازم داشته باشیم حتی با یك تلفن هم آن را ترخیص می‌كنند!»

 ما هم بعد از شنیدن این خبر احتمال دادیم كه در زمان وزارت خانم وزیر، احتمالاً یا خط تلفن خراب بوده یا گوشی تلفن! شاید هم گوشی را قفل كرده بودند تا نشود تماس گرفت! به هر حال، به محض آمدن دكتر حسن طریقت منفرد، با یك تماس، گمرك یقه داروها را رها كرد!

دو: تا زمانی كه خانم وزیر- بخوانید وزیر سابق- سكاندار سلامت بود، اعتبارات لازم برای پزشك خانواده تأمین نمی‌شد. خانم وزیر هم مدام گلایه می‌كرد و هشدار می‌داد كه اگر بودجه‌ای نباشد، طرح پزشك خانواده را نمی‌توان اجرا كرد. این در حالی بود كه مأموریت اصلی وزارت بهداشت در دو سال پایانی دولت دهم، اجرای پزشك خانواده بود و نمایندگان مجلس هم همدلی خوبی با این طرح داشتند و برایش ردیف بودجه‌ای هم تعریف كردند اما پرداخت بودجه از سوی... (گفته‌اند نگوییم!) به فاز «شل كن- سفت كن» افتاد! ولی چند روز بعد از رفتن خانم وزیر، جیب‌های پزشك خانواده هم پر از پول شد! سیدعبدالله عمادی، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در این باره اعلام كرد: «رئیس‌جمهور دستور اختصاص اعتبار به برنامه پزشك خانواده داده است.

رئیس‌جمهور برای اجرای برنامه پزشك خانواده عزم جدی دارد. برای ادامه اجرای پزشك خانواده در انتظار ابلاغ سیاست‌های وزارت بهداشت هستیم.» به هر حال، هرچند جای شگفتی بسیار دارد كه قدم نورسیده سرپرست جدید وزارت بهداشت تا این حد سبك است، اما جای خرسندی بسیار دارد كه اخبار امیدواركننده‌ای از تلاش برای اوضاع نابسامان دارو و درمان به گوش می‌رسد. البته هنوز نتوانسته‌ایم جواب این سؤال را پیدا كنیم كه «قدم رفتن» وزیر سابق سبك بود كه رفت، یا «قدم آمدن» سرپرست جدید سبك بود كه آمد؟! البته به حال ما كه فرقی نمی‌كند! مهم حل مشكلات است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha