سلامت نیوز : عضو جامعه جراحان فک و صورت آمریکا و اروپا گفت: عصب کشی دندان یک شیوه درمان است که اگر انجام نشود، احتمال از بین رفتن کل دندان وجود دارد.

دکتر محمد علی دولت آبادی در گفت‌وگو با (ایسنا)، عصب کشی را درمان عروق اعصاب دندان عنوان کرد و افزود: وقتی پوسیدگی باعث از بین رفتن مینای دندان می‌شود، عاج دندان را هم درگیر می‌کند. در مرکز عاج، بافت‌های حیاتی زنده‌ای هستند که شامل «عصب دندان» و «عروق تلقی» هستند که پوسیدگی این قسمت، دندان درد شدیدی را برای بیمار به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: اگر در این مرحله درمان صورت نگیرد، بافت‌های زنده از بین می‌روند و دندان عفونت می‌کند و احتمال رسیدن عفونت به استخوان فک، لثه و بافت‌های مجاور فک وجود دارد، پس برای جلوگیری از این اتفاق باید عصب کشی صورت بگیرد.

دولت آبادی عصب کشی را اینگونه توضیح داد: در عصب کشی بافتی که درگیر شده و ملتهب است از مغز دندان خارج می‌کنند تا از عفونت بیشتر جلوگیری شود، در غیر این صورت بیمار علاوه بر درد شدید، دچار تورم و آبسه نیز می‌شود.

استادیار دانشگاه آزاد در پایان افزود: در همه موارد نیاز به عصب کشی نیست، اگر پوسیدگی پیشرفت زیادی داشته و عصب را درگیر کرده باشد این کار را انجام می‌دهیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha