سلامت نیوز : اولین جشنواره دانشجویی آزمایشگاه و بالین همزمان با پنجمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر مرتضی حسین‌زاده، دبیر اولین جشنواره دانشجویی آزمایشگاه و بالین گفت: پزشکان بالینی نسبت به اهمیت آزمایشگاه و معضلات پاراکلینیک وهمچنین اساتید علوم پایه نسبت به مشکلات و چالش‌های بالینی اشراف کافی ندارند و هدف از برگزاری چنین کنگره‌هایی تجمیع دیدگاه‌های بالینی و آزمایشگاهی با هم و در یک کنگره واحد برای بررسی علمی چالش‌ها و معضلات بهداشتی - درمانی کشور است و این پنجمین کنگره‌ای است که با این هدف در طول سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه قسمت اعظم فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در رشته‌های آزمایشگاهی و بالینی توسط دانشجویان این رشته‌ها انجام می شود، لازم دیدیم که از دانشجویان برتر و برگزیده گرایش‌های فوق، درحین برگزاری این کنگره تقدیر به عمل آید. به همین علت، جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران تصمیم گرفت، از امسال همراه با برگزاری کنگره‌های آزمایشگاه و بالین، جشنواره دانشجویی را به منظور ارج نهادن و تقدیر از دانشجویان فعال و برگزیده برگزار کند.

وی عنوان کرد: پنج دسته از دانشجویان مخاطبین این جشنواره هستند که برحسب مقطع تحصیلی، کارشناسان علوم آزمایشگاهی، کارشناسان ارشد و دکترای تخصصی رشته‌های علوم پایه پزشکی و آزمایشگاهی؛ دکترای حرفه‌ای رشته پزشکی و دستیاران بالینی در گرایش‌های مختلف علوم بالینی می‌باشند.

دبیر اولین جشنواره دانشجویی آزمایشگاه و بالین ادامه داد: به همین منظور فرم‌های ارزیابی جداگانه‌ای برای رشته‌های علوم پایه و علوم بالینی طراحی شد و کمیته دانشجویی جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران اقدام به درج این فرم‌ها در سایت کنگره و اطلاع‌رسانی به منظور شرکت دانشجویان در این جشنواره نمود.

حسین‌زاده در پایان تصریح کرد: دانشجویان رشته‌های مزبور با تکمیل فرم‌های ارزیابی و ارسال آن به آدرس الکترونیکی مندرج در سایت، در این جشنواره شرکت کرده و از دانشجویان برگزیده در روز اول کنگره و در مراسم افتتاحیه، با اهدای جوایز ارزنده‌ای چون لوح سپاس، تندیس و جوایز نقدی تقدیر به عمل خواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha