یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 64961
سلامت نیوز : یک روان‌پزشک گفت: مکیدن انگشت در 80 درصد کودکان زیر یک سال مشاهده می‌شود و معمولا تا سه سالگی نیازی به درمان ندارد.

دکتر عارفه مبشر در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با بیان این که انگشت مکیدن موجب آرامش و لذت در کودکان می‌شود، اظهار کرد: ممکن است علایم دیگری نیز همراه با مکیدن انگشت در کودک وجود داشته باشد که با بررسی این علایم می‌توان متوجه شد که مشکل کودک چیست.

وی افزود: پس از سه سالگی باید به صورت جدی، مشکل انگشت مکیدن کودک درمان شود. این عادت در صورت درمان نشدن ممکن است موجب تغییراتی در فک و دندان‌ها شده و کودک در جویدن یا ادای کلمات دچار مشکل شود که این حالات بعد از 6 سالگی ایجاد می‌شوند.

مبشر تصریح کرد: کودکانی که انگشت می‌مکند، وابستگی بیشتری دارند و انگشت مکیدن یک حرکت دفاعی برای آنها است.

این روان‌پزشک عنوان کرد: برای درمان این مشکل باید به چند نکته توجه داشت. والدین باید از لحاظ روحی آماده باشند و قرار نباشد تغییر و تحولی در زندگی ایجاد شود. همچنین نباید برای درمان از روش‌های تحقیر، تمسخر و تنبیه بدنی استفاده شود.

وی افزود: برای کودکان کم سن و سال‌تر می‌توان با روش‌های مختلف بین دست و دهان فاصله انداخت تا کودک انگشت را در دهان نکند و برای کودکان بزرگتر نیز باید خودآگاهی داد. کودک باید متوجه شود که این کار او اشتباه است و زمانی که این کار را انجام می‌دهد باید به او بی‌توجهی نشان داد. برای تشویق نیز می‌توان از نوازش کردن و بوسیدن کودک استفاده کرد.

مبشر گفت: کودک باید برای درمان مشکل انگشت مکیدن ارزیابی شود، عده‌ای از این کودکان نیاز دارند همراه این درمان‌ها از درمان دارویی نیز استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha