یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 64966

سلامت نیوز : محمود مظفر در گفت‌و‌گو با فارس در مورد عملیات‌های امدادی هلال احمر گفت: نیروهای امدادی هلال احمر طی یک ماه اخیر در 2 هزار و 457 عملیات جان 54 هزار نفر را در 18 استان کشور نجات دهند.

وی با اشاره به اینکه برف و کولاک جاده‌‌ها را لغزنده و مناطق کوهستانی را برای ریزش بهمن مستعد کرده افزود: بیشترین عملیات امداد و نجات در گردنه‌های استان خراسان رضوی انجام شد که در راه ماندگان در راهداری‌ها، مساجد و مدارس اطراف از چند ساعت تا یک روز اسکان اضطراری شدند.

مظفر تصریح کرد: همچنین استانهای لرستان،کردستان، آذربایجان غربی،خراسان شمالی و گلستان و محور شمشک-دیزین، کرج- چالوس در نزدیک استان تهران بیشترین حوادث زمستانه را داشتند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر تاکید کرد: 6 هزار و 151 نفر در حوادث جاده‌ای و برف و کولاک کوهستان مصدوم شده بودند که از این تعداد 1456 نفر برای درمان‌های تخصصی به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

به گزارش فارس با محاسبه ما به تفاوت تعداد حادثه دیدگان و نجات یافتگان 239 نفر در حوادث جاده‌ای و بر ف و کولاک زمستانه طی یک ماهه اخیر فوت کرده‌اند. 

خبرنگار فارس برای تایید آمار فوت شدگان ناشی از برف و کولاک در جاد‌ه‌ها و کوهستان با یکی از مسئولان پزشکی قانونی تماس گرفت اما بنا بر اعلام این مسئول، سازمان پزشکی قانونی آمارهای فوت حوادث را با تاخیری 2 ماهه اعلام می‌کند و فعلاً نمی‌تواند این آمار را تأیید کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha