سلامت نیوز : ناصر کلانتری در گفت‌وگو با فارس، افزود: اختلال در دوران بارداری و نبود تغذیه مناسب در مادران، خواب ناکافی و عادت نامناسب خواب در مادران و افزایش بی‌رویه مصرف فست فود باعث افزایش چشمگیر این بیماری شده است.

وی در مورد اینکه بیماری رفلاکس و همچنین یرقان در نوزادان که گفته شده به دلیل آلودگی هوا افزایش یافته است افزود: بیماری یرقان به دلیل نارسایی کبد و افزایش تخریب گلبولهای جنین در رحم اتفاق می‌افتد و به دلیل نارسایی کبدی این گلبول‌ها نمی‌توانند جذب شده و از طریق صفرا دفع شوند.

کلانتری تصریح کرد: اما اینکه بگوییم افزایش یرقان به دلیل آلودگی ا‌ست دلیل ناکافی بوده چرا که نیاز به بررسی اپیدمیویوژیک دارد.

این متخصص کودکان، آلودگی‌های موجود در شرایط جوی ما را در شرایط سختی قرار داده و مشکلات تنفسی، قلبی، عروقی و مغزی را باعث شده است.

کلانتری گفت: چنانچه کودکان دچار مشکلات تنفسی باشند در این وضعیت مشکلات آنها عود کرده و گرفتاری‌های شدیدی را برایشان ایجاد می‌کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ذرات آلوده که کمتر از 2.5 میکرن باشد در کودکانی که به آسم مبتلا هستند حملات تنفسی را تشدید کرده و تنگی نفس را افزایش می‌دهند و گاهی کارشان به اورژانس کشیده می‌شود.

وی افزود: آلودگی هوا در بیماریهای قلبی و عروقی باعث اختلال در گردش خون و گرفتگی عروق کرونر می‌شود.

کلانتری گفت: آلودگی هوا همچنین در کودکان باعث عوارض گوارشی مانند تهوع، دل درد، استفراغ و اسهال می‌شود.

این متخصص کودکان افزود: عوارض مغزی ناشی از آلودگی با سردردهای عصبی و خستگی مفرط همراه بوده و باعث کاهش توان جسمی کودکان، پرخاشگری و تغییر خلق و خوی آنها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha