سلامت نیوز : یک گروه از محققان آمریکایی به اطلاعات جدید و قابل توجهی درباره اهمیت پایبندی انسان به صداقت و راستگویی و نقش دروغگویی در آسیب دیدن انسان معاصر و ابتلای وی به مشکلات ذهنی و روانی بزرگ شدند که برای اولین بار منتشر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛  محققان تأکید کردند: پایبندی به صداقت و راستگویی و دروغ نگفتن انسان در وضعیتهایی - که اگر دروغ بگوید نجات می یابد و از بازخواست یا مجازات در امان می‌ماند – نقش موثر و قابل توجهی در بهبود سلامت ذهنی و جسمی وی دارد.

محققان افزودند: اما دروغگویی انسان را با مشکلات روانی و جسمی بزرگی درگیر می‌کند و وی را بیشتر در معرض ابتلا به بیماریها قرار می‌دهد.

این نتایج در کنفرانس علمی جمعیت روانشناسی آمریکا توزیع و درشماره این ماه ماهنامه جمعیت منتشر شده است.

این نتایج تأکید کرد: افرادی که بسیار امانتدار و پایبند به صداقت و راستگویی هستند و به طور کامل از دروغگویی و بهانه تراشی‌های واهی دوری می‌کنند، سلامت ذهنی و جسمی آنها به طرز قابل ملاحظه‌ای درمقایسه با افرادی که از دروغ به عنوان یک ابزار موثر به منظور فرار از وضعیتهای دشوار و به طور کلی در زندگی خود استفاده می‌کنند- بهبود می‌یابد.

محققان علت اجرای این تحقیقات خود را توضیح داده و گفتند: یکی از مطالعات علمی جدید اشاره کرده است که شهروند آمریکایی در طول یک هفته دست کم 11 دروغ می‌گوید و این امر ما را برآن داشت تا به دنبال این موضوع باشیم که اگر انسان به راستگویی و صداقت پایبند باشد و دروغ را کنار بگذارد، این امر نقشی در بهبود سلامت وی ایفا می‌کند.

محققان گفتند: نتایج تحقیقات درستی این باور را اثبات کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha