چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6497

یک متخصص مغز و اعصاب با اشاره به پایین بودن سن ابتلا به بیماری ام اس، گفت: این بیماری در سنین 17 تا 18 سالگی، بیشتر شایع است و ابتلا به آن در زنان، 5/2 تا 3 برابر بیشتر از مردان است.

دکتر انوشیروان صمدی با اشاره به ناشناخته بودن علت بروز بیماری ام اس، به مهر تصریح کرد: هنوز علت دقیق ابتلا به این بیماری مشخص نیست اما عوامل ناشناخته محیطی و همچنین ژنتیکی، در ابتلا به ام اس نقش دارد.

این متخصص مغز و اعصاب در خصوص علائم بیماری ام اس، گفت: نوریت چشمی یا همان التهاب اعصاب چشم، در 16 درصد بیماران مبتلا به ام اس رخ می دهد که در این حالت بینایی معمولا در یک چشم تار می شود.

صمدی ادامه داد: همچنین حرکت یا انقباض غیر ارادی چشم نیز ممکن است رخ دهد که در بسیاری از بیماران این اولین نشانه ام اس است.

وی افزود: در 20 درصد افرادی که دچار این مشکل می شوند، ام اس در مدت دو سال پس از شروع، پیشرفت می کند و در 45 تا 80 درصد افراد، این بیماری طی مدت 15 سال ایجاد می شود.

به گفته این متخصص مغز و اعصاب؛ خستگی نیز یکی دیگر از علائم بیماری ام اس است که به هنگام عصر بیشتر می شود و ممکن است با افزایش درجه حرارت بدن همراه باشد.

تغییر در حس های دست و پا، ضعف یا ناتوانی در دست و پا، سوزش و یا بی حسی به ویژه در پا و همچنین عدم هماهنگی اعضای بدن با یکدیگر نیز از علائم دیگر بیماری ام اس است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha