سلامت نیوز : دکتر حمیده مصطفایی در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: انجمن صرع در تلاش است تا بیماران صرعی و به ویژه آن دسته از بیمارانی که به داروها مقاومت نشان می دهند، به گروه بیماران خاص بپیوندد و در این خصوص رایزنی های زیادی صورت گرفته است البته هنوز پاسخ درستی از سوی بنیاد امور بیماری های خاص دریافت نشده است.

وی ادامه داد: چنانچه بیماران صرعی به بیماری های خاص ملحق شوند،می توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و دفترچه بیمه بیماران خاص را دریافت کنند و هزینه های درمانی را نپردازند و بسیاری از اقدامات درمانی برای آنها رایگان می شود.

مدیرعامل انجمن صرع ایران تصریح کرد: در حال حاضر تنها کمتر از دو درصد از بیماران صرعی تحت حمایت بیماران خاص قرار گرفته اند و امیدواریم بتوانیم شمار بیشتری از بیماران صرعی را تحت حمایت بیمه ای و بیماران خاص درآوریم.

مصطفایی با بیان اینکه حدود 20 درصد از بیماران به درمان مقاوم شده اند و داروها تاثیری در عوارض بیماری ندارد و در واقع این بخش از بیماران در ردیف بیماران خاص قرار می گیرند.

 وی در پایان با بیان اینکه صرع یکی از شایع ‌ترین بیماریهای مغز و اعصاب است، خاطرنشان کرد: فرد مصروع با حمایت دولت و جامعه می‌تواند زندگی معمولی خود را داشته باشد، به همین جهت باید سیاست‌های ویژه‌ای برای قرار دادن این بیماری جزو بیماری های خاص داشت.

انجمن صرع یک سازمان مردم نهاد (NGO) است که با حمایت خیرین اداره می‌شود و مشکلات مالی انجمن یکی از مهمترین مسائل پیش روی این تشکل صنفی است و با توجه به شرایط اقتصادی،‌ حجم کمک‌های خیرین کاهش  یافته است. همچنین  افزایش قیمت داروها و نیز عدم پذیرش داروهای جدید توسط بیمه‌های درمانی از یک سو و کاهش چشمگیر کمک‌های مالی انجمن به اعضای خود از سوی دیگر، از جمله دلایل تشدید مشکلات مالی در این سازمان مردم نهاد به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha