سلامت نیوز : عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با فارس، افزود: در سطح کشور با کمبود شدید تخت روانپزشکی مواجه هستیم. بسیاری از بیماران نیاز مبرم به بستری دارند اما به دلیل نبود تخت خالی در بیمارستان‌ها نمی‌توانند بستری شوند و روند درمان آنها با مشکل مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه این کمبودها در تهران شدیدتر است گفت: بیمارستانهای متعدد دولتی و خصوصی در این زمینه فعالیت می‌کنند که بیمارستان خصوصی روانپزشکی آزادی یکی از این بیمارستان‌هاست که از سال 64 تاسیس شده و با وجود 123 بیمار روانی در محدوده‌ توسعه پل شیخ فضل الله قرار گرفته و توسط شهرداری تهران تخریب شده است.

ناصحی گفت: این در حالی است که اغلب بیماران خانواده‌هایشان را از دست داده‌اند و در صورت داشتن خانواده نیز، خانواده‌هایشان قادر به نگهداری آنها در منزل نیستند و عمدتاً به خدمات درمانی و بستری احتیاج دارند.

وی افزود: متأسفانه قبل از اینکه محل مناسبی برای بستری این بیماران در نظر گرفته شود تخریب صورت گرفته و بیماران آواره‌ بیمارستانهای دیگر شده‌اند و برخی از آنها نیز به خانواده‌هایشان تحویل داده شده‌اند.

مدیرکل سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: شهرداری تهران محل دیگری را در خیابان کاشانی که احتیاج به تعمیرات و ساخت تجهیزات جدید داشته به ازای تخریب بیمارستان آزادی به این بیماران اختصاص داده و برای توسعه و بازسازی آن مجوز صادر کرده است.

ناصحی افزود: اما متأسفانه مسئولان شهرداری منطقه پشیمان شده‌اند و می‌خواهند بیمارستان جدید را پس بگیرند در حالی که بر اساس قانون، واگذاری ساختمان انجام شده و مجوزصادر شده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد تجمع اهالی این منطقه در جلوی شورای شهر تهران و اعتراض به ایجاد این بیمارستان کاملاً بی اساس بوده و این اقدام را مردم انجام نداده‌اند اگر هم اهالی معترض شده‌اند حتماً توسط مسئولان شهرداری تحریک شده‌اند.

مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت گفت: مردم ما با بیماران روانی آشنا هستند در خانواده و بستگان خود حتماً افرادی که به این اختلالات مبتلا هستند را دیده‌اند این بیماران آرام بوده و مشکلی ایجاد نمی‌کنند و فقط به حمایت نیاز دارند.

ناصحی گفت: بیمارستانهای خصوصی روانپزشکی هم اکنون در مناطق مسکونی وجود دارند و بیمارستان‌های دولتی نیز در وسط شهر و همسایه مسکونی و تجاری دارند و هیچ کدام مشکلی برای اهالی ایجاد نکرده است.

وی افزود: اگر مردم به ایجاد این بیمارستان اعتراض دارند از آنها دعوت می‌کنیم از یک بیمارستان روانپزشکی بازدید کنند و از نزدیک مسائل را ببینند.

مدیرکل سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: شهرداری تهران بدون دادن اخطار قبلی به تخریب بیمارستان آزادی اقدام کرده است در حالی که قرار بوده به مرور کار تخریب را شروع کرده و زمانی که ساختمان جدید آماده بهره‌برداری شد واگذاری را آغاز کند.در حالی که هم اکنون به نظر می‌رسد شهرداری از واگذاری ساختمان این بیمارستان جدید علی رغم توافقات قبلی امتناع می‌کند.

ناصحی گفت: هم اکنون با کمبود 2هزار و 120 تخت روانپزشکی در سطح تهران مواجه هستیم که 123 تخت نیز با تخریب این بیمارستان از دست داده‌ایم.

وی گفت: از شورای شهر تهران و مسئولان شهرداری انتظار داریم که نه تنها با ایجاد این بیمارستان مخالفت نکنند بلکه در حمایت از سیستم بهداشت و درمان برای در اختیار قرار دادن مکانی برای بیماران روانپزشکی به وزارت بهداشت کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha