سلامت نیوز : کارشناس سلامت کودکان واحد سلامت خانواده معاونت بهداشتی استان هرمزگان گفت: شیر مادر، بهترین و کامل‌ترین غذایی است که تا پایان شش ماهگی تمام نیازهای غذایی نوزاد را تامین می‌کند.

نسیمه روزبه در گفت وگو با (ایسنا) ، با اشاره به اهمیت تغذیه با شیر مادر اظهار کرد: شیرخوار نیاز به آب یا هیچ مواد غذای دیگری ندارد بعد از شش ماهگی، بهتر است غذای کمکی نیز به همراه شیر مادر به شیرخوار داده شود و برای رشد و سلامت بهتر کودک تا پایان دو سالگی تغذیه با شیرمادر قطع نشود.

وی تامین کامل نیاز غذایی بدن شیرخوار متناسب با قدرت هضم و گوارش او را از مزایای تغذیه با شیر مادر برای کودک عنوان کرد و ادامه داد: شیر مادر بهترین الگوی رشد و تکامل مطلوب را فراهم می‌کند. پیشگیری از ابتلا به سرطان، دیابت، آسم، اگزما، آلرژی و عفونت‌های گوارشی و تنفسی از مزایای تغذیه با شیر مادر است.

این کارشناس افزود: در مادران شیرده نیز ذخیره چربی مادر سریع‌تر مصرف شده، اندام‌ها، رحم و سینه زودتر به حالت عادی برمی گردد و نیز خطر شکستگی لگن در دوران سالمندی، پوکی استخوان، کم خونی، دیابت و بیماری در مادرانی که شیر می‌دهند بسیار کاهش می‌یابد.

روزبه خاطرنشان کرد: کودک در شش ماه اول تولد باید به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه شود و از دادن آب(حتی در آب و هوای گرم ومناطق گرمسیر)، آب قند، شیر مصنوعی و سایر مایعات وغذاها در شش ماه اول زندگی به شیرخوار پرهیز کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha