پنجشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6499

متخصصان معتقدند كاهش ناگهانی میزان غذای مصرفی نوجوانان و درگیر شدن بیش از حد آنها به وزن شان می تواند از علائم آغاز بروز اختلالات تغذیه‌ای در آنها باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته متخصصان مجمع روانپزشكی و روان درمانی كودكان و نوجوانان آلمان در برلین، بارها وزن كردن خود در طول روز، حذف كردن وعده‌های غذایی، استفاده از مواد غذایی كم كالری، انجام فعالیت و تحرك بدنی بیش از حد می تواند از علائم هشدار دهنده بروز اختلال تغذیه ای و لولیمیا در نوجوان باشد.
بنابراین گزارش، اغلب این علائم به همراه دوری گزینی های اجتماعی و بروز افسردگی همراه هستند. به گفته متخصصان بیماری لولیمیای لاغر شدن یك بیماری روانی است كه میزان مرگ و میر ناشی از آن بسیار بالاست.
بر اساس این گزارش، اختلالات تغذیه ای می تواند دلایل زیادی به دنبال داشته باشد كه از جمله آنها می توان به وجود فاكتورهای ژنتیكی، خصیصه های شخصیتی و تصور زیبایی در لاغری اشاره كرد.
گفتنی است، اختلال تغذیه ای از طریق روان درمانی به خوبی قابل درمان است. تخمین متخصصان حاكی از آن است كه یك درصد از دختران نوجوان و زنان جوان دچار اعتیاد به لاغری و دو درصد نیز مبتلا به لولیمیا هستند و دختران 12 برابر بیشتر از پسران به این عارضه مبتلا هستند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha