یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
سلامت نیوز : حمیدرضاحاجی بابایی روزگاری در کسوت نمایندگی مجلس دمار از روزگار وزرای آموزش وپرورش در می‌آوردو موی دماغ آنان شده بود.وی خود رامنتقد ومعترض به وضعیت وعملکرد این نهاد می‌دید وتا آنجا به وزرای این نهاد می‌تاخت که پیشگام استیضاح آنان می‌شد واز روسای مجلس استیضاح وزرا را خواستار بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مردم سالاری ؛ حاجی بابایی، نماینده همدان را فریاد رسای معلمان، فرهنگیان ودانش آموزان می‌دانستند. وی درهنگامه اعتراضات ومو از ماست بیرون کشیدن در دوران دولت‌های گذشته پای ثابت تریبون نقد وحمله به وزارت آموزش وپرورش بودوهمواره در قالب یک نماینده دلسوز عرصه تعلیم وتربیت،از محتوای کتب درسی گرفته تاوضعیت معیشتی معلمان واوضاع مدارس، ایرادات وزارت آموزش وپرورش را فریاد می‌زد.

حاجی بابایی همین دو سال پیش بود که در جامه یک معترض از تریبون مجلس وحتی رسانه‌ها پیگیر رسیدگی به وضعیت آموزش وپرورش می‌شدتاجایی که اورا بهترین فرد برای تصدی پست وزارت آموزش وپرورش دیدند.

اما امروز که او ردای وزارت بر تن کرده وقدرت بلا منازع عرصه آموزش وپرورش شده نه تنها خود را پاسخگو نمی‌بیند وتوضیح دادن ومسوولیت‌پذیری در قبال حادثه کاروان راهیان نوروکشته شدن دانش آموزان بروجنی را به دیگر مسوولان ومدیران حواله می‌دهد ودرحادثه آتش‌سوزی در مدرسه ابتدایی پیرانشهر، وزارت نفت را مقصروجود نقص در سیستم گرمایشی مدرسه می‌داند، بلکه در برابر خبرنگارانی که از وی توضیح می‌خواهند،با یادآوری قدرت صندلی خودوبه رخ کشیدن عنوان وزارت وبی خبر از روزهای گذشته وجایگاه نمایندگی ملت، در مقام قدرت خود را از ارائه توضیحات مبری دانسته وخبرنگاران را به سخره می‌گیرد که گویی سخن از استعفا راندن حرفی مضحک وخنده دار است. آنهم استعفا برای وزیری که می‌بایست چند هفته قبل بخاطر کشته شدن دانش آموزان بیگناه در جاده‌های مرگ از وزارت کناره می‌گرفت.

غافل از اینکه خنده‌دارتر از خنده وتمسخر جناب وزیر، اوضاع دیروز وامروز ایشان است. وی روزی خواستار استیضاح وزیر نهادی می‌شود که خود امروز صدارت آن را برعهده دارد واوضاعش به مراتب بدتر از آن زمانی است که وی بر آن معترض بود اما امروز صاحب قدرت شده وایراد واشکالی در وزارتخانه تحت مدیریتش نمی‌بیند و اگر هم ببیند خود را مقصر نمی‌داند.

خنده بر خبرنگاران! خبرنگاران کار خود راانجام می‌دهند.آنچه که آنها از جناب وزیر پرسیده اند چیزی جز عمل به وظایف ذاتی خود نبوده است اما آیا جناب وزیر هم به وظایف ذاتی خود به خوبی عمل می‌کنند؟!چراکه اگر به موقع به وظایف ذاتی خود جامه عمل می‌پوشاندند،نیازی نبود که امروز ایشان بگویداگر قبلا مشکلات مدرسه شین آباد پیرانشهر را اطلاع می‌دادید پیشگیری می‌کردیم.

جناب وزیر؛ کلاسی با تراکم 33 دانش آموز دختر در مدرسه ای بدون لوله کشی گاز وسوخت مطمئن در روستایی متصل به شبکه گاز طبیعی مشکلاتی است که اگر اولیاء ودانش آموزان آن را به اطلاعتان نرساندند،گویی می‌دانستند مدرسه مدیری دارد وشهر مسوولی وآموزش وپرورش استان آذربایجان‌غربی هم رییسی ومدیرکلی که می‌بایست این مشکلات را به حضورتان اعلام می‌کردندتا امروز نمک به زخم دانش آموزان وخانواده‌های آنان نپاشید وتمام سهل انگاری‌های مقامات مسوول در حادثه آتش سوزی پیرانشهر را را به پای بی خبر ماندن از مشکلات مدارس ننویسید.

جناب وزیر؛ اگر از این دست مشکلات بی خبر هستید باز مقصر شمایید وشایسته استعفا.

جناب وزیر؛اگر امروز خود نماینده مجلس بودید باز از همین موضع قدرت حرف می‌زدید یا با نامه‌ای به رییس مجلس خواستار استیضاح وزیر آموزش وپرورش می‌شدید؟!

جناب وزیر؛بی‌خبری از اوضاع مدارس نه تنها از مسوولیت شما در قبال حادثه آتش‌سوزی نمی‌کاهد بلکه بار گناهتان را نیز سنگین تر می‌کند.قدرت وزارت وتکیه بر صندلی چسبداری که بدان چسبیده‌اید نافی مسوولیت وپاسخگو بودن شما نمی‌شود.

جناب وزیر؛چه شد به یکباره از تغییر مقام وکالت مردم به وزارت بر مردم افتخار معلمی را فراموش کرده وچنان مست قدرت شدید که بی اعتنا به استعفا وعذرخواهی از خانواده‌های دخترکان غم‌زده پیرانشهر که سرنوشتشان گرفتار آتش شد خود را بی نیاز از پاسخگویی می‌دانید؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha