شانس زنده ماندن بیماران مبتلا به سرطان در اروپا اگرچه افزایش یافته، اما كماكان بسیار كمتر از شانس زنده ماندن این بیماران در امریكاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان در حالی كه در امریكا 2/66 درصد از كل مردان مبتلا به سرطان پنج سال زنده می‌مانند در اروپا تنها 3/47 درصد بیماران از این شانس برخوردارند.
به گفته محققان مركز اپیدمولوژی رم ایتالیا، این تفاوت در میان زنان مبتلا به سرطان در دو قاره زیاد نیست و 9/62 درصد زنان امریكایی و 8/55 درصد زنان اروپایی مبتلا به سرطان شانس بیشتر زنده ماندن را دارند.
بنابراین گزارش؛ محققان عوامل متعددی را در این تفاوت موثر می‌دانند كه از جمله آنها می‌توان به میزان تحصیلات كاركنان كلینیك‌ها و بیمارستان‌ها و روش‌ها و قوانین درمانی و فاكتورهای دیگری از جمله بزرگی تومورهای سرطانی اشاره كرد.
بر اساس این گزارش؛ محققان در این تحقیق بین سال‌های 2000 تا 2002، 47 مورد ثبت سرطان را در 18 كشور اروپایی و شانس زنده ماندن بیماران را مورد بررسی قرار دادند و پی بردند نسبت به سال 1990 شانس زنده ماندن بیماران مبتلا به سرطان در اروپا به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha