سلامت نیوز : وزیر آموزش و پرورش امروز صبح و بعد از شرکت در مراسم روز هوای پاک در پاسخ به سئوالی در خصوص مطرح شدن دوباره بحث استیضاحش گفت: مجلس روی سر ما جا دارد و هر کاری که انجام دهد خوشحال می‌شویم و از آنها تشکر می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ اما به نظر می رسد که همین سئوال کافی بود تاباعث شود وزیر راه خود را از خیابان طالقانی به سمت بهارستان تغییر دهد و به دیدار مجلسی ها در جلسه علنی برود.

تا به قول فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای تلطیف فضای مجلس و گفت‌وگو و لابی با نمایندگان در مجاس حضور پیدا کند؛ چرا که این هفته در کمیسیون موضوع سوال از وی مطرح است و مطمئنا این حضور در تلطیف فضا تاثیر دارد.

این هفته برای وزیر هفته‌ی پرمخاطره‌ای است؛ هنوز برخی از نمایندگان پی‌گیر موضوع استیضاح هستند و از طرف دیگر دو سوال از او در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح می‌شود.

اگر چه که به قول نمایندگان وزیر امروز برای تلطیف فضای استیضاح راهی مجلس شده است اما واقعا تا چه حد این استیضاح در 5 ماه باقی مانده از عمر دولت نهم تاثیر گذار است؟

10 محوربرای استیضاح وزیر اعلام شده که شامل:
1- مغایرت عملکرد با برنامه پیشنهادی به مجلس در زمان رای اعتماد
2- عدم بکارگیری معلمان با تخصص مناسب برای تدریس و افت تحصیلی دانش آموزان
3- عدم تعامل مدیران کل برای حل مشکلات فرهنگی و آموزشی مناطق
4- اجرای نامناسب سیاست های آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف
5- تغییر برنامه زمانی آموزشی قبل از تصویب مراجع قانونی
6- ایجاد نارضایتی بین معلمان نهضت سواد آموزشی و معلمان خرید خدمات آموزشی و مربیان بهداشت مدارس و معلمان قرآن و معلمان پیش دبستانی و ... که موجب تجمع مکرر جلوی مجلس شورای اسلامی گردیده و در کیفیت آموزشی تاثیر منفی گذاشته است
7- جذب 20 هزار معلم قرآن و نیروی خدماتی خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری و برنامه پنجم توسعه، بدون آگهی عمومی و امتحان هماهنگ که موجب شکایت فراوان شده است
8- بی انضباطی مالی در تصمیمات و بخشنامه های صادره که موجب کسری بودجه و پرداختی خارج از قانون و نارضایتی جامعه فرهنگیان را به وجود آورده است
9- اجرای تغییر بنیادین نظام آموزشی قبل از تصویب زیرنظام های آموزشی
10- تغییر برخی از سازمان های زیر مجموعه آموزش و پرورش بدون اجرای مراحل قانونی

با نگاه کوچکی به این محور ها این بدون تردید می توان متوجه شد که هیچکدام از این محور ها طی یک شب و چند شب شکل نگرفته است و البته مسئله مهمتر این که هیچکدام از این محور ها طی چند ماه آینده قابل برگشت نیست بطور مثال بند 9 که به عبارت ساده تر سئوال در مورد نظام 6-3-3 که امسال اجرا شد مطمئنا تا پایان سال تحصیلی باید ادامه یابد.

یا بحث مغایرت عملکرد با برنامه پیشنهادی به مجلس در زمان رای اعتماد مسئله ای نیست که آن را در چند ماه باقی مانده بتوان اصلاح کرد.با نگاهی به بقیه محور ها هم می توان به این نکته رسید و در نهایت تنها یک نتیجه گیری کرد و آن این که وقتی تا پایان سال تحصیلی که عمری برابر با دولت نهم دارد نمی توان با استیضاح تغییری ایجاد کرد استیضاح چه فایده ای دارد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha