سلامت نیوز :نتایج یک تحقیق نشان داد می‌دهد که مصرف فیبر زیاد پیشرفت سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ محققان مرکز سرطان در دانشگاه کلرادو با مقایسه موش‌های آزمایشگاهی تغذیه شده با یک جزء اصلی از رژیم غذایی با فیبر بالا به نام اینوزیتول هگزافسفات (IP۶) و موش‌های گروه شاهد مشاهده کردند رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر، پتانسیل بالینی لازم برای کنترل پیشروی سرطان پروستات در بیمارانی که در مرحله اول تشخیص این بیماری هستند را دارد.

براساس این گزارش محققان با هدایت‌ام آر آی در گروه موش‌های مورد آزمایش دریافتند به دلیل اثرات آنتی آنژیوژنیک IP۶و در واقع تغذیه با جزء تشکیل دهنده فعالی از یک رژیم غذایی با فیبر بالا، حجم تومور‌ها به طور چشمگیری کاهش یافته و IP۶تومور پروستات را از ساخت عروق خونی جدید که برای تامین انرژی نیاز است نگه می‌دارد که بدون این انرژی، سرطان پروستات نمی‌تواند توسعه یابد و به همین ترتیب درمان با IP۶ روند متابولیسم گلوکز در سرطان پروستات را کند می‌کند.

نتایج حاصل از این مطالعه هم چنین می‌افزاید: مکانیسم احتمالی اثر IP۶ علیه متابولیسم گلوکز عبارتست از کاهش در یک پروتئین به نام Glut۴ که در حمل و نقل گلوکز نقش دارد.

به نظر می‌رسد عوامل ژنتیکی به ویژه در خانواده‌هایی که تشخیص سرطان در سنین زیر ۶۰ سالگی بوده است، در پیشرفت سرطان پروستات نقش داشته باشد بنابراین پزشکان و بیماران هم چنان نیاز به آگاهی و اطلاعات برای درمان این بیماری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha