سلامت نیوز : دکتر احمد شیبانی در نامه ای خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: از تاریخ اول آذرماه امسال خرید هرگونه فرآورده آرایشی و بهداشتی بدون کدرهگیری با آرم سازمان غذا و دارو (برچسب اصالت و سلامت) توسط داروخانه ها ممنوع بوده و از اول اسفندماه وجود وعرضه این فرآورده ها در داروخانه ها تخلف محسوب می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ وی افزود: اقلام بدون برچسب موجود در داروخانه ها باید به شرکت ها و نمایندگی های توزیعی جهت الصاق برچسب فوق عودت داده شود.

وی تاکید کرد: شرکت ها و نمایندگی های توزیع مکلف به قبول اقلام مرجوعی به صورت امانی به شرط داشتن تاریخ حداقل سه ماه برای مصرف هستند.

دکتر شیبانی گفت: دانشگاه ها همچنین باید برای نظارت بر فعالیت سایر مراکز عرضه اقلام آرایشی و بهداشتی نیز برگزاری گشت های مشترک را به صورت جدی پیگیری کرده و گزارش ماهانه آن را به سازمان غذا و دارو ارسال کنند.

رییس سازمان غذا و دارو در این نامه جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در این خصوص مورد اشاره قرار داده و از کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواسته است رسیدگی به این موارد را در اولویت قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha