دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 65039
سلامت نیوز : ˈعلی گورانیˈروز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پیرپوستی فقط یک بحث بهداشتی نیست بلکه ابعاد اجتماعی، روانی و اقتصادی فراوانی برای جامعه دارد.

وی تصریح کرد: 70 درصد علت سرطان پوست و پیرپوستی ها در کشور نور خورشید است در حالی که می توان با انجام اقدامات ساده از بروز این بیماری ها پیشگیری کرد.

مسوول اداره بهداشت پرتوها وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اقدامات حفاظتی در برابر پرتو های خورشید، درصد قابل توجهی از بیماری ها را کاهش می دهد، گفت: مردم باید خود را کمتر در معرض نور خورشید قرار دهند و هنگام پیاده روی از محل های سایه دار، عبور کنند.

گورانی افزود: سایه می تواند تا 50 درصد از تشعشعات مضر خورشید را حذف کند، ضمن آنکه باید از کلاه یا پارچه برای حفاظت از نور خورشید استفاده کرد.

وی اضافه کرد: استفاده از عینک های آفتابی استاندارد مانع عبور اشعه مضر ماوراء بنفش از بدن انسان خواهد شد.

مسوول اداره بهداشت پرتوها وزارت بهداشت به مردم توصیه کرد از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند اما مراقب باشند که این کرم ها، تقلبی نباشد.

گورانی تصریح کرد: ابرها مانع نرسیدن تشعشعات مضر خورشید به بدن انسان نمی شوند و مردم نباید فکر کنند که در هوای ابری، پرتوگیری ندارند.

وی افزود: نزدیکی خورشید به انسان، شرایط پرتوگیری را افزایش می دهد بطور مثال هرچه تابش خورشید عمودی تر باشد، پرتوگیری بدن انسان هم افزایش می یابد بنابراین میزان پرتوگیری بدن در مناطق مرتفع بیشتر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha