سلامت نیوز : یک کارشناس ارشد پرستاری گفت: پرستاران می‌توانند از طریق ارائه صحیح مراقبت‌های پرستاری از جمله تشویق سالمندان به بیان احساسات و آموزش‌های لازم در خصوص پیری و مسائل مربوط به آن، زمینه را جهت ارتقای سلامت روانی در سالمندان فراهم سازند.

مژگان سهیلی در گفت وگو با ایسنا، گفت: از آنجا که سلامت روانی سالمندان یکی از مسائل و مشکلات بهداشتی در اکثر جوامع است، بنابراین شناخت نیازهای جسمی و روانی در سنین سالمندی از اهمیت زیادی برخوردار است. بحث سلامت روان به دلیل پرورش نسل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: اگرچه یک سوم از بیماران بستری در بیمارستان‌های روانی، اشخاصی هستند که از 45 سال بیشتر دارند، اما دوران سالمندی را می‌توان با داشتن زندگی سالم و مراقبت‌های ویژه به دورانی مطلوب و لذت بخش و توام با سلامتی تبدیل کرد.

سهیلی تصریح کرد: با توجه به روند رو به افزایش جمعیت سالمندی و از طرفی تاثیرات سالمندی بر سلامت جسمی و روحی آنها، توجه به حقوق و احترام به آنها و حمایت از آنان در چنین شرایطی می تواند سبب ایجاد اعتماد به نفس و آرامش روحی روانی در آنان شود.

این کارشناس ارشد پرستاری اظهار کرد: پرستاران می توانند از طریق ارائه صحیح مراقبت‌های پرستاری از جمله تشویق سالمندان به بیان احساسات و آموزش‌های لازم در خصوص پیری و مسائل مربوط به آن، برقراری ارتباط صمیمانه بین آنها و خانواده‌هایشان، تشویق سالمندان به خواندن نماز و دعا جهت کسب آرامش روحی، ترغیب آنها به پر کردن اوقات فراغتشان از طریق رفت و آمد با سایر اعضای فامیل یا انجام پیاده روی ساده، زمینه را جهت ارتقای سلامت روانی در سالمندان فراهم سازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha