سلامت نیوز : در یک مطالعه جدید معلوم شد: استفاده از نوعی تکنیک جدید تصویربرداری سه بعدی همراه با ماموگرافی دیجیتالی استاندارد امکان تشخیص زودهنگام سرطان پستان را میسر می‌سازد و امیدی تازه برای کنترل بهتر این بیماری در مبتلایان به سرطان پستان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این تکنیک تصویربرداری سه بعدی از زوایای مختلف بافت پستان و اطراف آن چندین تصویر متعدد تهیه می‌کند که تمام این تصاویر برای خلق یک عکس سه بعدی کامل از این عضو استفاده می‌شوند.

بر اساس این مطالعه که با تلاش کارشناسان انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی انجام گرفته حاکیست؛ روش‌های قدیمی ماموگرافی اغلب ممکن است تومورهای بسیار کوچک و ریز را نادیده بگیرند و نتوانند آنها را شناسایی کنند.

دکتر نانسی بابیچ رئیس بخش عکس برداری تشخیصی در مرکز منطقه‌ای سیستم مراقبت‌های بهداشتی «پورتر» در این باره اظهار داشت: تکنیک ماموگرافی سه بعدی بویژه برای زنانی سودمند است که بافت پستانی آنها متراکم است و به این ترتیب ممکن است جزئیات بیشتری از آن از چشم تکنیک ماموگرافی ساده پنهان بماند.

طبق آمار انستیتو ملی سرطان، حدود 30 درصد موارد ابتلا به سرطان پستان با روش ماموگرافی استاندارد قابل تشخیص نیست و با این روش هشت تا 10 درصد زنان نیز جواب آزمایشاتشان اشتباه می‌شود که در نتیجه نیاز به انجام آزمایشات بیشتر پیدا می‌کنند. بعلاوه در اکثر این موارد با انجام تمام این آزمایش‌ها در نهایت معلوم می‌شود که فرد به سرطان مبتلا نبوده و نیازی به انجام این همه آزمایش نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha