سلامت نیوز : سازمان غذا و داروی آمریکا درصدد است تا دوز داروهای خواب آور رایج را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کارشناسان بهداشتی این سازمان می‌گویند: برای افرادی که برای خواب کافی و بهتر به مصرف داروهای خواب آور نیاز دارند، مصرف دوز کمتری از دوز رایج داروهای فعلی کافی است.

سازمان غذا و داروی آمریکا قصد دارد از کارخانجات و تولیدکنندگان داروهای خواب آور پرمصرف که حاوی ترکیبات فعالی نظیر Zolpidem هستند درخواست کند که دوز مصرفی فعلی این قبیل داروها را کاهش دهند.

این سازمان در بیانیه جدیدی تاکید کرد: اطلاعات جدید نشان می‌دهد که افرادی که از این داروهای خواب آور استفاده می‌کنند پس از بیدار شدن از خواب به هنگام صبح سطح ترکیب Zolpidem‌ در خونشان به قدری بالا است که با انجام فعالیت‌های عادی روزمره که البته برخی از آنها مانند رانندگی نیاز به هوشیاری کامل دارد، تداخل می‌کند و می‌تواند خطرناک باشد.

کارشناسان این سازمان هشدار دادند: در بدن برخی افراد در طول روز مقدار این مواد خواب آور هنوز زیاد است و می‌تواند باعث بروز تصادفات رانندگی شود. به این ترتیب کاهش دوز مصرفی داروهای خواب آور به این معنی است که در هنگام صبح سطح Zolpidem در خون مصرف کنندگان کاهش خواهد یافت. بعلاوه از آنجا که این ماده خواب آور از بدن زنان کندتر خارج می‌شود لذا دوز آن برای زنان باید بیشتر کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha