قائم مقام مدیر کل دارویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از عضویت ایران در سازمان بین المللی همکاری های بازرسی دارویی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر مصطفی کریمی امروز در سمینار معتبر سازی فرایندهای تولید دارو گفت:عضویت ایران در این سازمان بین المللی سبب یکسان سازی استاندارد های کیفی دارو در کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 65 شرکت داروسازی در داخل کشور، نسبت به تولید دارو اقدام می کنند که از استانداردهای یکسانی نیز برخوردار نیستند، گفت: تدوین و اجرای استاندارد متحد الشکل ، نیازمند سرمایه گذاری در صنایع دارویی کشور است.

به گفته کریمی سازمان بین المللی همکاری های بازرسی دارویی (PIC/S ) یک ارگان بازرسی بین المللی بوده که مسئولیت بازرسی و نظارت روی ارگان های نظارتی دارویی کشورهای مختلف را عهده دار است.

وی ادامه داد: به طور قطع، عضویت ایران دراین ارگان می تواند، در ارتقای کیفیت داروهای تولیدی موثر باشد.

قائم مقام مدیر کل دارویی وزارت بهداشت، اظهارداشت: استقرار سیستم اعتبار بخشی فرایند تولید دارو، جزو سیاستهای تشویقی این وزارتخانه برای شرکت های دارو سازی داخل کشور است.

وی از دیگر سیاستهای تشویقی این وزارتخانه را رسیدگی خارج از نوبت به پرونده تولید کنندگان داروهای جدید برای شرکت هایی برشمرد که نسبت به GMP ( نوسازی تجهیزات و وسایل ) خود اقدام کنند.

کریمی گفت: به دلیل حساسیت صنعت داور که با بهداشت و سلامت مردم سرو کار دارد ، این صنعت یک صنعت حیاتی تلقی شده که نیازمند فن آوری پیشرفته است.

قائم مقام مدیر کل دارویی وزارت بهداشت اضافه کرد: درجه اطمینان برای ایمنی، اثر بخشی، سلامت و کیفیت چهار عامل اصلی در تولید محصولات دارویی کشور به شمار می رود و از تولید کنندگان دارو انتظار می رود، در راستای نیل به این اهداف بخش تضمین کیفیت را که زیر مجموعه ای از آن اعتبار بخشی است مد نظر قرار هند.

لازم به ذکر است: سمینار معتبر سازی فرآیند های تولید دارو( process validation ) از سوی شرکت دارو درمان پارس و با همکاری اداره کل داروی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  کشور روز چهارشنبه 31 مرداد ماه در بیمارستان محک تهران برگزار شد.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha