بحران ارز به وجود آمده باعث شد که شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها به شدت با بحران نقدینگی مواجه شوند.

60درصدداروهابا ارز آزادتامین می‌شوند/بانک‌هابرای حل بحران نقدینگی شرکت‌های دارویی کمک کنند

سلامت نیوز : دبیر انجمن داروسازان تهران با بحرانی خواندن نقدینگی شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها گفت: حدود 60 درصد داروها با ارز آزاد تامین می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سعیدلو در نخستین جلسه شورای عالی سیاستگذاری همایش ملی سلامت بیمه و بانک با اشاره به بحرانی که پیش از این در تامین ارز دارو به وجود آمد، گفت: بحران ارز به وجود آمده باعث شد که شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها به شدت با بحران نقدینگی مواجه شوند.

وی افزود: بحثی که در تامین داروی مردم مطرح است قسمتی از آن به تامین منابع لازم برای شرکت‌های دارویی باز می‌گردد. بانک‌ها می‌توانند نقش خود را در حل این بحران نقدینگی ایفا کنند.

سعیدلو افزود: در حال حاضر شرکت‌ها برای دریافت ارز دارو باید 130 درصد سپرده گذاری کنند تا بتوانند داروی مورد نیاز مردم را تامین کنند.وی تاکید کرد:‌ در حال حاضر نیز حدود 60 درصد داروهای مورد نیاز با ارز آزاد تامین می‌شود و این مبحث فشار زیادی را برای شرکت‌های دارویی ایجاد کرده است.

دبیر انجمن داروسازان تهران تاکید کرد: در این شرایط توقع و تقاضایمان از سیستم‌های مالی و بانک‌ها آن است که به اهمیت این مسئله واقف باشند و در حل بحران نقدینگی دارو کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha