پنجشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6508

نتایج تحقیقات یك دانشمند دانماركی حاكی است، بازی فوتبال بیشتر از ورزش دو برای سلامتی انسان‌ها مفید است.

این مطلب را رسانه‌های آلمان به نقل از "پتر گروس استروپ" دانشمند رشته پزشكی ورزشی دانشگاه كپنهاگ دانمارك اعلام كردند. این محقق دانماركی گفت:این موضوع را در نتیجه تحقیقاتی كه بطور همزمان در مدت زمانی سه ماهه بر روی دو گروه انجام داده، كشف كرده است .

وی گفت: در مدت زمان این آزمایش، یك گروه از داوطلبان شركت‌كننده تنها دو تا سه بار در هفته می‌دویدند، ولی گروه مشابه در همین مدت بطور غیر حرفه‌ای بازی فوتبال انجام می‌دادند.

گروس استروپ اضافه كرد: نتیجه آزمایش بسیار غافلگیركننده بود، زیرا گروهی كه فقط دویده بودند در این مدت تنها دو كیلوگرم وزن كم كردند، اما گروه فوتبالیست، علاوه بر اینكه بطور میانگین سه و نیم كیلوگرم وزن كم كرده بود، دو كیلوگرم هم عضله در بدن آنها تولید شده بود.

این دانشمند دانماركی كه در موسسه تحقیقات ورزشی دانشگاه كپنهاگ فعالیت دارد، درباره دلیل این موضوع گفت: به نظر می‌رسد كه این اتفاق مربوط به نوع انجام هر یك از این ورزش‌ها است زیرا یك دونده زمانی كه می دود احساس می‌كند كه قلبش تندتر می‌زند، اما یك فوتبالیست مدتی از زمان بازی را خیلی سریع می‌دود، مدتی را به طور آرامتر می‌دود و نهایتا در برخی مواقع هم تنها راه می‌رود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر چون بازیكن فوتبال ذهنش درگیر بازی است كمتر به بدن خود فكر می‌كند و به همین دلیل با تپش قلب كمتری هم مواجه می‌شود كه این شرایط با دویدن صرف تفاوت دارد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha