سلامت نیوز : امیرحسن زرنانی بعد از ظهر دیروز در نشست خبری دومین کنگره آندومتریوز که در پژوهشگاه ابن‌سینا برگزار شد خاطرنشان کرد: هیچ آماری رسمی از میزان ابتلا به آندومتریوز در کشور نداریم ولی بر اساس آمارهای جهانی تصور می‌شود 10 تا 15 درصد خانم‌ها به این بیماری مبتلا باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تشخیص زودهنگام را یکی از اولویت‌های این بیماری عنوان کرد و گفت: تجربه و مهارت پزشک برای گرفتن شرح‌حال بیمار ابزارهای غربالگری و استفاده از روش‌های غیرتهاجمی برای تشخیص زودهنگام آندومتریوز بسیار مهم است.

وی پیش‌آگاهی و طبقه‌بندی را از دیگر عوامل مؤثر در شناخت آندومتریوز خواند و گفت: متأسفانه در ایران روی این مسئله کار نشده و باید بدانیم که این بیماری بر چه اساسی ایجاد می‌شود.

وی به آخرین سرفصل‌هایی که در کنگره آندومتریوز ارائه می‌شود اشاره کرد و گفت: آخرین یافته‌های درمان طبی و جراحی، ارتباط آندومتریوز با ناباروری، اینکه آندومتریوز چگونه ذخیره تخمدان و کیفیت تخمک را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تأثیر این بیماری در زندگی زناشویی زنان از مباحثی است که در این کنگره به آن پرداخته می‌شود.

زرنانی تشخیص این بیماری را فقط مختص متخصصان زنان و زایمان ندانست و ادامه داد: تشخیص این بیماری یک کار گروهی می‌طلبد که متخصصان پاتولوژی، ایمونولوژی، متخصصان عفونی، جراحان لاپاراسکوپی و برخی دیگر از تخصص‌ها در این زمینه باید به صورت گروهی کار کنند.

دبیر علمی دومین کنگره آندومتریوز خاطرنشان کرد: در این کنگره 48 سخنرانی در قالب 7 پنل ارائه می‌شود همچنین یک کارگاه جراحی زنده روز دوم بهمن توسط دو نفر از صاحب‌نامان این حوزه برای آشنایی متخصصان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فارس دومین کنگره آندومتریوز از سوم تا پنجم بهمن در دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی برای ارائه آخرین دستاوردهای بیماری آندومتریوز به همت پژوهشگاه ابن‌سینا برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha